Prima pagină » Reportaj » „Atenţie, urmează staţia Drumul Taberei!”. Prima zi pe magistrala M5, după nouă ani de așteptare (FOTOREPORTAJ)

„Atenţie, urmează staţia Drumul Taberei!”. Prima zi pe magistrala M5, după nouă ani de așteptare (FOTOREPORTAJ)

„Atenţie, urmează staţia Drumul Taberei!”, este mesajul care va răsuna din 15 septembrie 2020, după 9 ani de așteptare! Când nimeni nu mai credea că vom avea o nouă linie de metrou, magistrala M5 de metrou este gata să-i preia pe bucureșteni.

Noua linie de metrou din Drumul Taberei a fost inaugurată de către președintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban. Magistrala de metrou M5 este o ”mare realizare” şi risca să devină “o legendă a amânărilor”, a declarat șeful statului marți, la inaugurare.

Cu metroul în Drumul Taberei!

Aceasta este singura magistrală construită după Revoluţia din `89, celelalte fiind realizate în perioada comunismului. Ar fi trebuit să fie gata în 2015, însă acest lucru nu a fost posibil. Noua magistralaă va conecta cartierul Drumul Taberei de reţeaua de metrou.

Magistrala 5 de metrou are 10 staţii: Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera), este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.

Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei.

Ce spun bucureștenii despre mult așteptata linie de metrou

Oamenii au putut să circule cu metroul după ora 14, iar pe tot parcursul zilei de 15 septembrie călătorii au avut acces gratuit, fără cartelă de metrou.

În timp ce pentru unii inaugurarea a fost o normalitate, iar pentru alții o așteptare, unora nu le venea să creadă. Ba mai mult, credeau că e o glumă.

Încă din campania liberalului Bogdan Olteanu, Drumul Taberei se afla în obiectivele politice. Încă de atunci a fost abandonat și pistonat an după an. Ca locuitor în zonă, acest bine-meritat cadou cum a fost prezentat de autorități a venit mult prea târziu. Dar totuși mai bine și mai târziu”, spune Dumitru, un locuitor din zonă.

Viteza maximă de 80 km/h

Reprezentanţii Metrorex subliniază că trenurile vor circula cu o viteză maximă de 80 km/h, „la un interval optim de urmărire între trenuri”, pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei. În faza finală, trenurile vor putea circula la un interval de succedare de 2 minute.

Autor