gândul a fost la Câmpia Turzii și a văzut cât s-a tăiat, ce a mai rămas și cum arată, azi, fostul mare combinat „Industria Sârmei” Câmpia Turzii.
Hale dezafectate, ruginite, geamuri sparte, fierul decupat și vândut. În aproape 10 ani, o întreprindere integrată, un combinat plin de viață, s-a transformat într-o „zonă” fantomă.
Toate halele, fabricile, laminoarele, așteaptă să intre, pe rând, sub tăișul flexului angajaților Remat Invest. Mai devreme sau mai târziu, întreg combinatul va fi topit, transformându-se, poate, în milioane de metri de sârmă, milioane de cuie, milioane de șuruburi… Într-o altă industrie, într-o altă țară.
Epilog
La sfârșitul săptămânii trecute, s-au făcut plățile la zi. Reînceperea producției la TOT 3 – singura secție a combinatului care urma să reintre în producție, din 15 aprilie – a fost amânată. Miercuri se va decide dacă Mechel Campia Turzii va intra în insolvență sau nu.
O poveste în imagini:
Foto 1 – Afară e vopsit gardul, înăuntru… Dinspre DN 15 – Tg Mureș – Turda, Combinatul Mechel pare în ordine, cel puțin în zona de office.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 2 – Lucrurile se schimbă, însă, imediat ce treci de prima impresie. Această clădire sinistră e tot ce a mai rămas din fosta Școală profesională „Industria Sârmei”, în băncile căreia au învățat majoritatea tehnicienilor în domeniu.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 3 – Linii uzinale și ce a mai rămas din podul rulant care ajuta la descărcarea fierului vechi și la încărcarea produselor finite în vagoane.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 4 – Aceasta este poarta pe care intrau în combinat, zilnic, sute de vagoane de marfă și mii de tone de fier vechi.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 5 – Hale dezafectate.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 6 – Fostul depozit de lingouri al oțelăriei, în plin proces de transformare în fier vechi.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 7 – Resturile clădirii în care a funcționat secția „Flux”.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 8 – Aceasta este singura unitate din combinat, care va mai funcționa – „Trăgătoria de Oțeluri Tari 3″. Nikarom a promis că va fi redeschisă pe 15 aprilie – ceea ce nu s-a întâmplat încă -, și că vor lucra aici 362 de angajați. Ultimii. Pentru cât timp, nimeni nu știe.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 9 – Locul unde urma să se dezvolte noua oțelărie, de turnare continuă. Nu a fost realizată.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 10 – În această hală se taie, chiar în acum, utilajele scoase din funcție. Totul merge la fier vechi.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 11 – Laminor dezafectat. Totul va ajunge la fier vechi.Sursa foto Marian Sultănoiu
Foto 12 – Pe acesată platformă, din fața „Laminorului 4″, mai mult bănuită astăzi, ateriza în anii 70-80 elicopterul lui Ceaușescu, venit să se bucure de realizările „Epocii”.Sursa foto Marian Sultănoiu