Prima pagină » Sănătate » Actrița Gwyneth Paltrow vinde ILUZII pe internet: ouă vaginale din jad și uleiuri contra depresiei

Actrița Gwyneth Paltrow vinde ILUZII pe internet: ouă vaginale din jad și uleiuri contra depresiei

Goop, firma de lifestyle a actriței Gwyneth Paltrow, amendă de 145.000 de dolari pentru prezentarea exagerată sau falsă a efectelor unor produse. Vezi ce efecte pretindea compania că au ouăle vaginale de jad sau cuarț

Goop, firma de produse cosmetice și lifestyle a actriței Gwyneth Paltrow, a acceptat să plătească o amendă de 145.000 de dolari, după ce a fost acuzată că vinde pe internet produse ale căror pretinse efecte nu pot fi probate științific, scrie cbsnews.com. Articolele despre care procurorii primiseră plângeri sunt un ou de jad și unul din cuarț roz, despre care se scria că „ajută la echilibrul hormonal, la reglarea ciclului menstrual și mărește controlul vezicii urinare”, respectiv un amestec de uleiuri esențiale care „ajută la prevenirea depresiei”.

Ou de cuarț vândut de Goop pe internet

Ou de jad vândut de Goop pe internet

Procurorii au constatat că nu există dovezi științifice ale efectelor pretinse în prezentarea produselor. „Există oameni care sunt afectați de problemele descrise în prospect și care ar putea fi păcăliți,” a declarat procurorul Tony Rackauckas, citat de cbsnews.com. „Multă lume ar putea folosi produsele crezând că sunt recomandate de medic și astfel, le-ați putea face rău.”

Peste 3 milioane de persoane accesează anual site-ul firmei Goop, lansată de Gwyneth Paltrow în urmă cu 10 ani. Reprezentanții companiei susțin că este vorba de o neînțelegere și menționează că utlilizatorii au la dispoziție un forum în care își pot scrie părerea despre produse. 

„De prea mult timp Gwyneth Paltrow și Goop profitau de naivitatea clienților. Observăm o tendință de semnificativă pe piața de wellness și sănătate de a exagera sau chiar a inventa efectele unor produse,” spune Bonnie Patten, director la „Truth în Advertising„. ONG-ul a listat peste 2.000 de exemple ale firmelor de wellness care își păcălesc clienții prin descrieri exagerate sau false ale produselor pe care le comercializează.

Produsele reclamate se găsesc în continuare pe site-ul Goop, însă cu altă descriere, iar compania se oferă să despăgubească clienții care se consideră afectați.

 

Citește și