Prima pagină » Sănătate » Casa de asigurări are nevoie de o lună să verifice dacă un medic a acordat serviciile raportate

Casa de asigurări are nevoie de o lună să verifice dacă un medic a acordat serviciile raportate

Casa de asigurări de sănătate are nevoie de aproape o lună să verifice dacă un medic a acordat serviciile raportate pe numele unui pacient și, eventualul, tratament prescris acestuia, au declarat, pentru MEDIAFAX, oficiali din Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB).

Casa de asigurări de sănătate are nevoie de aproape o lună să verifice dacă un medic a acordat serviciile raportate pe numele unui pacient și, eventualul, tratament prescris acestuia, au declarat, pentru MEDIAFAX, oficiali din Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB).

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Doru Bădescu, a anunțat, la începutul săptămânii, că fiecare asigurat se poate informa la casa de asigurări de sănătate de care aparține cu privire la consultațiile de care a beneficiat într-o anunită perioadă și, eventual, la tratamentele ce i-au fost prescrise.

Informația este confirmată de oficialii CASMB, doar că, potrivit acestora, verificarea datelor durează aproape o lună, întrucât doar două, cel mult trei persoane au acces la baza de date din Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI).

„Nu oricine poate accesa baza de date, ci doar câteva persoane autorizate în acest sens. Ceea ce poate afla asiguratul pe loc, în baza CNP, vizează informații de tipul numele medicului pe lista căruia este înscris, dacă este asigurat și dacă este plătită contribuția la sănătate pe numele lui”, au mai spus sursele citate.

Pe de altă parte, spun oficialii CASMB, cererea privind verificarea datelor personale ale asiguratului este tratată ca orice petiție și, de aceea, va fi rezolvată în termenul legal de soluționare a documentelor de acest tip, respectiv în 30 de zile.

Șeful CNAS a spus luni că, din cauza multiplelor nereguli constatate de la numirea sa în funcție, a luat măsuri de înlăturare a acestora, una fiind „mediatizarea dreptului asiguratului de a se informa asupra prestațiilor medicale raportate în sistemul informatic unic integrat pentru o perioadă dată”.

„Orice asigurat poate merge la Casa de Asigurări de Sănătate de care aparține și, pe baza CNP, să solicite informații în legătură cu prestațiile medicale raportate pe numele său. Prin această măsură, s-a pus în practică o prevedere legală potrivit căreia asiguratul, în calitate de contribuabil și de beneficiar, poate verifica prestațiile cu care este înregistrat în baza de date a sistemului de asigurări de sănătate”, a explicat Bădescu.

Președintele CNAS a mai spus că, prin această măsură, s-a atras atenția furnizorilor de servicii medicale că pot fi verificați chiar de către pacienții pe care îi au în evidență.

Totodată, CNAS a demarat mai multe acțiuni privind verificarea operativă a verdicității serviciilor raportate spre decontare de furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive, înainte ca aceștia să-și primească banii. Aceste verificări se fac lunar și îi vizează pe toți furnizorii, a precizat Bădescu.

Citește și