Cristi, un tânăr de 31 de ani, angajat la o multinațională, a simțit pe pielea lui avantajele pe care le reprezintă o astfel de poliță. În urmă cu aproximativ doi ani compania la care lucrează a decis să le facă angajaților asigurări private de sănătate, costurile pentru acest produs fiind suportate de angajator. „Când ni s-a spus că vom avea o asigurare privată de sănătate am spus ‘bine”, sperand că nu o voi folosi niciodată. Doar sunt tânăr, nu mi se poate întâmpla nimic rău. Numai neatenții se accidentează”, s-a gandit tânărul.
În urmă cu trei luni, Cristi a suferit o entorsă la unul dintre genunchi. Pentru consultație, analize, investigații, operație, tratament și trei zile de spitalizare ar fi trebuit să scoată din buzunar 12.000 de lei. „Nu aveam de unde să fac rost de atâția bani într-un timp atât de scurt”, a spus acesta. Astfel, a decis să folosească asigurarea privată de sănătate, cu ajutorul căreia și-a acoperit toate cheltuielile cu serviciile medicale fără să scoată niciun ban din buzunar.
Era pe terenul de baschet și în timpul jocului a simțit cum genunchiul drept i-a trosnit și o durere intensă i-a cuprins piciorul drept. La scurt timp genunchiul s-a umflat. „M-am dus acasă, mi-am pus niște comprese cu gheață și am luat un atiinflamator. M-am culcat, iar a doua zi, în loc ca genunchiul să își fi revenit, era dublu față de cel stâng. Mi-am amintit de polița de la Metropolitan Life și am mers la un spital de încredere care era inclus în lista de unități medicale agreate de compania de asigurări”, a povestit Cristi.
A ales un spital privat. Ajuns acolo a spus la recepție despre contractul pe care îl avea cu compania de asigurări private de sănătate. După ce reprezentanții spitalului au contactat compania de asigurări și au verificat că polița este activă și pacientul eligibil, un medic ortoped a venit și l-a consultat. „Totul a durat câteva minute”, își amintește Cristi.
Pentru a pune un diagnostic corect, doctorul i-a recomandat și un RMN. În urma analizei, lui Cristi i s-a pus diagnosticul de leziune ligament. A fost internat pe loc și dus direct în sala de operație.
După intervenția chirurgicală a mai stat în spital trei zile și apoi a fost externat. La externare, instituția medicală privată l-a rugat să completeze un formular în care să precizeze că serviciile medicale vor fi acoperite de compania de asigurări.
După efectuarea plății privind costurile serviciilor medicale, compania l-a anunțat pe Cristi, printr-o scrisoare, că plata către spital a fost făcută.
Acest material face parte din campania Sănătatea-i cel mai bun prieten, susținută de Metropolitan Life. Urmărește campania și pe Facebook.