Prima pagină » Sănătate » Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life: „Angajații își doresc o soluție completă atunci când merg la medic, fie că e vorba de asigurarea de sănătate, sau de abonamentul medical”

Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life: „Angajații își doresc o soluție completă atunci când merg la medic, fie că e vorba de asigurarea de sănătate, sau de abonamentul medical”

Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life:
Mai bine de jumătate dintre românii care nu au o asigurare privată de sănătate și-ar dori să își încheie o astfel de poliță. Mai mult, 45% dintre conaționali sunt dispuși chiar să plătească lunar 100 de lei pentru a beneficia de o asigurare privată de sănătate, în timp ce 28% ar plăti o sumă cuprinsă între 101 și 200 lei.

Aceste concluzii aparțin unui studiu realizat la inițiativa Metropolitan Life de către Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și au fost prezentate de Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life în cadrul conferinței Mediafax Talks about Health Reform.

Bunea a vorbit despre percepția pe care o au românii cu privire la asigurarea privată de sănătate, precizând că angajații români își doresc o soluție completă atunci când merg la medic.  „Din date se observă că se face o confuzie între asigurări și abonamente. Pentru angajați contează mai puțin dacă au un abonament medical sau dacă au o asigurare privată de sănătate. Pentru ei sunt importante serviciile medicale pe care le primesc. Angajații preferă o soluție de sănătate completă. Din datele studiului se poate observa că 54% dintre respondenți au declarat că au o asigurare de sănătate inclusă în pachetul de beneficii oferit de angajator, în vreme ce 67% declară că au abonament medical. Suprapunerea acestor procente, care depășeste 100%, este explicată prin confuzia pe care angajații o fac între o asigurare de sănătate și un abonament medical”, a precizat Emilia Bunea.

Când au fost întrebați despre beneficiile oferite de o asigurare de sănătate și cele oferite de un abonament medical, respondenții au spus că abonamentul medical oferă o reducere de cost pentru spitalizare și chirurgie (mai mult de două treimi), că serviciile medicale sunt acoperite în rețeaua clinicii, nu în afara ei (aproape două treimi). În plus, 61% dintre participanți au declarat că abonamentul medical acoperă prevenția anumitor afecțiuni și 59% au spus că abonamentul medical acoperă servicii medicale pentru afecțiuni existente.

„Confuzia este evidentă în condițiile în care 53% dintre respondenți consideră că abonamentul medical acoperă spitalizarea, chirurgia, tratamentul și investigațiile complexe. Trei sferturi dintre respondenți înțeleg că asigurarea de sănătate acoperă spitalizarea, chirurgia, abonamentul și investigațiile complexe. Totuși, respondenții nu știu sigur dacă se oferă doar reducere la aceste servicii sau ele sunt acoperite integral. În plus, 62% înțeleg că asigurarea de sănătate acoperă servicii medicale atât în țară, cât și în străinătate, incluzând serviciile de prevenție”, a spus Bunea.

Studiul realizat la inițiativa Metropolitan Life de către Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) a avut două componente:

● Cantitativ: peste 300 angajați, din companii multinaționale și naționale, cu peste 100 de angajați,  cu vârsta de peste 30 de ani, marja de eroare: ±5,7%, metoda CATI (chestionar telefonic), perioada: octombrie 2014.

● Calitativ: 13 angajatori, 40% companii locale, 60% companii multinaționale, domenii de activitate diferite (maximum două din același domeniu), companii medii și mari, plus 2 mici (aproximativ 50 angajați), perioada: octombrie – noiembrie 2014.

Acest material face parte din campania Sănătatea-i cel mai bun prieten, susținută de Metropolitan Life. Urmărește campania și pe Facebook.

Citește și