Legea reglementează cadrul legal privind marketingul înlocuitorilor laptelui matern și promovarea alăptării, inclusiv furnizarea de informații într-o formă adecvată.
„Ministerul Sănătății are responsabilitatea informării populației în ceea ce privește nutriția sugarilor. Informarea se realizează prin intermediul instituțiilor aflate în subordinea și în coordonarea sa. Orice fel de acțiuni de informare, educare, comunicare, inclusiv campanii de informare, educare, comunicare sau simpla tipărire și distribuire de materialele de informare, educare, comunicare, referitoare la nutriția sugarilor, pot fi organizate și desfășurate numai cu avizul Ministerului Sănătății”, se arată în proiect.
Avizul trebuie solicitat de către inițiatorul campaniei de comunicare, cu cel puțin 2 luni de zile înainte. Sunt vizați înlocuitorii de lapte matern, orice aliment lichid, semisolid sau solid pentru sugari în primele 6 luni de viață, biberoane, tetine.
Echipelor de marketing îi este interzis să contacteze, direct sau indirect, gravidele, mamele de sugari, membrii ai familiilor acestora ori angajații din spitale.
Personalul din cadrul sistemului de sănătate are obligația de a instrui mamele în privința alăptării și a produselor vizate
„Prin armonizarea deplină a prevederilor legii cu legislația Uniunii Europene, actul normativ va putea fi pus în aplicare și va produce efecte în limitarea reclamei comerciale agresive a produselor ce înlocuiesc laptele matern, favorizând creșterea ratei alăptării, îmbunătățirea nutriției copilului și scăderea riscului de apariție a obezității. Vor fi ameliorate astfel importante probleme de sănătate public”, transmit inițiatorii în expunerea de motive.
Amenzile pentru abateri sunt: de la 500 lei la 1.000 lei pentru persoanele fizice și de la 5.000 lei la 100.000 lei în cazul persoanelor juridice.
Sursă FOTO: Pixabay / caracter ilustrativ