Noi probleme la sistemul cardului de sănătate. Șeful CNAS: „Oamenii sunt acolo să reseteze”
„Începând cu ora 16:30, astăzi, 21.09.2015, la sistemul de card – CEAS s-a întrerupt alimentarea cu energie electrică în locația unde este amplasată Autoritatea de Certificare ( acea componentă care permite semnarea cu cardul ). Echipa de suport lucrează la remedierea acestei defecțiuni”, se arată într-un anunț postat pe site-ul CNAS.
„Până la repornirea sistemului, furnizorii pot acorda servicii medicale și înregistra activitatea în aplicațiile informatice, iar după confirmarea din partea CNAS că sistemul este funcțional, serviciile se vor ridica în sistem în limita celor 72 de ore”, potrivit CNAS.
Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Vasile Ciurchea, a declarat că pacienților nu le pot fi refuzate serviciile medicale.
” Furnizorii de servicii medicale pot oferi serviciile pacienților. Acele servicii trebuie ridicate în sistem în 72 de ore. Această defecțiune nu ține de noi. Dacă am fi știut că vor fi variații de tensiune probabil am fi făcut ceva ca să o stabilizăm. Sistemul de rețete electronice funcționează. Farmaciile pot elibera rețete fără probleme. Aceste variații de tensiune nu avem cum să le gestionăm. Oamenii noștri sunt acolo. Important este că nu s-a stricat ceva, doar s-a blocat, s-a oprit”, a declarat luni la un post de știri președintele CNAS, Vasile Ciurchea.
Într-un comunicat transmis gândul CNAS a apreciat „că în termen de maxim 3 ore sistemul va funcționa în parametri normali”.
„În acest interval, furnizorii vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem off-line, așa cum prevăd normele de utilizare a cardului național de sănătate”, potrivit sursei citate.
Vineri dimineață sistemul cardului de sănătate a avut probleme din cauza unei defecțiuni, iar timp de cinci ore furnizorii de servicii medicale și farmaceutice nu au putut raporta serviciile validate cu cardul național.
Începând cu 1 septembrie, românii care au împlinit 18 ani beneficiază de servicii medicale gratuite doar în baza cardului național de sănătate. Singurele excepții acceptate vor fi în cazul asiguraților pentru care cardul de sănătate nu a fost încă tipărit.
De la 1 septembrie persoanele care au cardul emis, iar Poșta a confirmat la CNAS că l-a dus acasă asiguraților, sau că l-a returnat Casei, trebuie să se adreseze casei de sănătate unde sunt asigurați și să meargă să ceară cardul pentru că doar așa vor primi servicii medicale care nu sunt de urgență. Avertismentul a fost făcut la sfârșitul lunii august de președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Vasile Ciurchea
(știre în curs de actualizare)