Prima pagină » Sănătate » Platforma Informatică pentru cardul de sănătate funcționează din nou

Platforma Informatică pentru cardul de sănătate funcționează din nou

Platforma Informatică pentru cardul de sănătate funcționează din nou
Platforma Informatică pentru cardul de sănătate funcționează din nou

„Ca urmare a măsurilor întreprinse de CNAS și de specialiștii IT, (…) Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) este funcțională. Acest fapt este confirmat inclusiv de cele 231.816 rețete electronice prescrise, respectiv 228.294 rețete electronice eliberate în ziua anterioară, ceea ce se încadrează într-un flux normal de funcționare a sistemului informatic.(…) În continuare se efectuează activități de analiză, monitorizare, verificare și consolidare a platformei informatice, iar după parcurgerea acestora urmează a se trece la ridicarea indisponibilității”, reiese dintr-un comunicat de presă transmis de CNAS.

Instituția anunță că nu au fost pierdute sau deteriorate informații legate de pacienți sau de rețete din baza de date a PIAS.

„Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate off-line, CNAS dezactivează următoarele reguli de validare: serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare – din data de 7 mai 2018 și până la remedierea PIAS; serviciul nu a fost semnat cu cardul – din data de 10 mai 2018 și până la remedierea PIAS. În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin”, se mai arată în comunicatul CNAS.

În ultimele două seri, platforma informatică a fost oprită programat între orele 19:00 și 24:00 pentru lucrări tehnice de consolidare și optimizare a funcționalităților.

Potrivit sursei citate, s-au efectuat măsuri de eliminare a fluctuațiilor sistemului informatic, precum și de operaționalizare a acestuia.

Aproximativ 20 de medici de la Asociația Medicilor de Familie București-Ilfov au pichetat, vinerea trecută, sediul CNAS, fiind nemulțumiți de blocajul din sistemul informatic. Potrivit acestora, sistemul nu mai funcționa de aproximativ două săptămâni.

Cadrele medicale au precizat, la momentul respectiv, că din cauza blocajului, sistemului informatic nu pot consulta pacienții și nu le pot elibera rețete, din motiv că nu pot să verifice dacă persoana este sau nu asigurată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Conform regulamentului, serviciile sunt validate în sistem în termen de 72 de ore de la eliberare, iar dacă procedura nu este îndeplinită, medicii nu primesc bani de la Casa de Asigurări de Sănătate.

Autor

Citește și