Prima pagină » Sănătate » Românii merg rar la dentist, dar aleg tratamente mai scumpe

Românii merg rar la dentist, dar aleg tratamente mai scumpe

Românii merg rar la dentist, dar aleg tratamente mai scumpe
Tot mai mulți români nu mai vin în cabinetul stomatologic pentru extracții dentare și plătesc și cele mai scumpe tratamente pentru a-și păstra dinții, bătrânii nu mai acceptă dinți din metal, iar pentru tineri aparatul dentar a devenit accesoriu, spune dr.Claudiu Lupașcu, proprietar al LLL Dental.

„Este constantă creșterea interesului pentru tratamentele de calitate, conservative și diminuarea considerabilă a celor ce preferă extracțiile înainte de a epuiza toate variantele de tratament. De asemenea preocuparea estetică este evidentă și nu se mai manifestă doar la doamne și domnișoare cochete. Nici pentru cei mai mulți dintre bătrânii din București nu mai reprezintă o soluție acceptabilă dinții din metal”, a declarat Lupașcu pentru MEDIAFAX.

El spune că înclinația către tratamente de calitate și implicit mai scumpe vine și din partea pacieților cu venituri reduse, aceștia alegând să-și rezolve problemele pe rând, dar cu variante de calitate.

De altfel, doctorul Lupașcu spune că vedetele ultimilor ani sunt implanturile dentare, dar și tratamentele de estetică dentară.

„În mod cert vedetele ultimilor ani sunt implanturile dentare. Odată cu acumularea de informații, studii, evidente clinice și prin proba timpului implantul dentar a devenit tratamentul de elecție în edentații. (…) O altă evoluție notabilă în structura serviciilor stomatologice este creșterea ponderii tratamentelor bazate pe soluții de biocompatibilitate și estetică. Astfel lucrările cu structura de zirconiu sau integral ceramice câștigă teren în față celor metalo-ceramice”, mai spune doctorul Lupașcu.

Potrivit acestuia, implantologia și estetica dentară generează peste 75% din cifra de afaceri a LLL Dental, care s-a ridicat la 1,83 milioane lei (414.000 euro) anul trecut. De asemenea, profilaxia reprezintă 15% din business. Pentru acest an, el prognozează o cifră de afaceri de 2,3 milioane lei (520.000 euro) în creștere cu peste 25% și un profit net de 550.000 lei (124.000 euro), cu 47% mai mare.

De asemenea, o altă tendința a ultimilor ani este schimbarea percepției tinerilor în ceea ce privește aparatele dentare.

„De la copii și adolescenții care se jenau să se observe că sunt purtători de aparate ortodontice am ajuns la o generație care se mândrește cu ele. Avem și solicitări de aparate ortodontice pe care trebuie să le facem să fie cât mai vizibile, în diverse culori și cu accesorii”, mai spune Lupașcu.

Cu toate acestea, stomatologul spune că 8 din 10 români au probleme cu dinții și mai mult de jumătate dintre ei nu au mai trecut pe la stomatolog de mai bine de un an.

„Pentru pacienții sănătoși sunt recomandate două controale anuale, cu scopul depistării precoce a problemelor. Un studiu arată că dintre toate țările est europene, România are cele mai mari probleme legate de educația sănătății dentare. Românii merg cel mai rar la dentist, 58% dintre ei ajungând într-un cabinet stomatologic mai puțin de o dată pe an, iar 30% dintre aceștia doar atunci când au o problema care le provoacă durere”, a arătat Lupașcu.

Oamenii invocă de cele mai multe ori, pe lângă costurile crescute, care ajung mari din cauza lipsei prevenției, lipsa de timp sau frică de medicul stomatolog.

În ceea ce privește prețurile serviciilor stomatologice, Lupașcu spune că acestea nu au mai crescut din anii 2007-2008, iar variațiile care apar pe piață sunt consecință diferenței de tehniologie și materiale folosite.

„Imediat după intrarea în UE prețurile materialelor și echipamentelor pe care le foloseam s-au dublat. În perioada 2008- 2014 prețurile au stagnat. Pentru servicii similare cu anii trecuți prețurile au rămas aceleași. Criză a afectat și sectorul nostru. Numărul de cabinete închise a fost depășit doar de numărul medicilor, tehnicienilor și asistenților din stomatologie plecați din țară. Cu toate astea percepția creșterii prețurilor vine mai degrabă de la o diversificare a serviciilor prin introducerea de tehnologiii noi și alte standarde de calitate care au pătruns cu prețuri mai mari”, explică Lupașcu.

În prezent, LLL Dental își desfășoară activitatea într-o clinică care ocupă patru apartamente din zona Moșilor din Capitală, care cuprinde 6 cabinete, un laborator de tehnică dentară și imagistică și unde lucrează 28 de persoane, dintre care 12 medici.

Lupașcu spune că va începe în primăvara anului viitor construcția unei noi clinici în centrul Bucureștiului, care va cuprinde și o secție pentru spitalizare.

În ceea ce privește piața de servicii stomatologice, aceasta este greu de evaluat, fiind foarte fragmentată, dar în ansamblu prognoza este de creștere rezervată.

„În creștere vor fi doar cabinetele de elită care pot furniza pacienților tratamente calitativ superioare orientate pe stabilitate pe termen lung și soluții acolo unde majoritatea spun: nu se poate. Pentru cabinetele medii cred că urmează un an de stagnare sau chiar de scădere ușoară. Pe de altă parte apetitul românilor pentru cheltuieli este în continuare foarte scăzut”, estimează dr. Lupașcu.

Citește și