STUDIU. Ce efect are Facebook asupra stării de spirit

Publicat: 11 07. 2012, 15:06
Actualizat: 11 07. 2012, 15:06

Persoanele care utilizează rețeaua de socializare Facebook prezintă un risc crescut de a suferi de depresie. Cel puțin așa arătau datele studiilor realizate în privința acestui subiect. Total greșit, susțin oamenii de știință de la Universitatea din Wisconsin, care spun că Facebook-ul nu are un impact negativ asupra stării de spirit, notează Daily Mail.

Studiul a urmărit în special să verifice validitatea unui raport publicat în 2011 de o organizație de pediatri americani (AAP), care afirma că adolescenții care folosesc rețele de socializare prezintă un risc crescut să sufere de stări de anxietate și chiar de depresie.

„Studiul nostru este primul care prezintă probe științifice privind presupusule legături între utilizarea de rețele sociale și riscul de depresie”, explică Laurean Jelenchick, de la Școala de medicină și sănătate publică a Universității din Wisconsin.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, Lauren Jelenchick și Megan Moreno, coordonatorii studiului, au analizat comportamentul a 190 de tineri cu vârstele cuprinse între 18 și 23 de ani, care își petrec pe Facebook jumătate din timpul dedicat internetului. Tinerii implicați în cercetare au fost monitorizați timp de o săptămână, perioadă în care aceștia trebuia să răspundă la diferite întrebări al căror răspunsuri ar putea semnala prezenta unei forme de depresie. Rezultatele monitorizării grupului de voluntari arată că nu există nicio legătură între folosirea rețelelor sociale și depresie.

„Concluziile noastre sunt similare cu cele ale unor studii care se interesau de alte instrumente de comunicare precum e-mailurile și discuțiile online și care nici ele nu au găsit vreo legătură cu depresia”, au precizat savantele.

Cu toate acestea, oamenii de știință au ținut să precizeze că studiului realizat este limitat la un eșantion de studenți de la o singură universitate și nu poate exclude definitiv orice legătură între depresie și timpul petrecut pe rețelele sociale.