Tot mai multe frizerii pun lacătul pe ușă sau sunt redenumite și amenajate ca „Barber Shop”. Clienții de sex masculin sunt mulțumiți de confort și de servicii cu produse de top.
Foști frizeri experimentați investesc chiar și 10.000 euro pentru a deschide un astfel de „Barber Shop”.
Clienții trebuie să facă programare dinainte. Fie pentru tuns părul, fie pentru tuns barba, toate oferă un mediu plăcut pentru socializare. Bărbații generației mileniale sunt tot mai preocupați de îngrijirea bărbii. Din anul 2010, barba a devenit o podoabă nu decorativă, ci elementară pentru a arăta bine și pentru a avea succes pe plan profesional și în viața amoroasă. Mulți aleg barba tunsă în stil viking.
De câteva mii de ani, barba a fost simbol al masculinității. Secolul 20 a fost însă secolul care aproape a eliminat-o. În perioada la Belle Epoque și către finalul epocii victoriene, respectiv în perioada Primului Război Mondial, mustața a fost de preferat bărbii. După al Doilea Război Mondial, mașinile de ras barba au devenit populare. Bărbieritul a fost un obicei practicat zilnic, bărbații cu bărbia complet rasă și fără mustață fiind considerați atrăgători între anii 1950 și 2000.
„S-a schimbat moda, e o diferență mult mai mare față de frizerie, nu mai stau la rând, îmi fac programare online, e o atmosferă plăcută, tunsul își merită banii”, spun tot mai mulți clienți.
Numărul magazinelor de îngrijire a părului și bărbii a crescut simțitor în mai toate orașele, iar numărul frizeriilor clasice care oferă doar servicii de tuns a scăzut.
„Tineretul la noi nu mai vine”, se plânge un bătrân frizer. Fiul său promite că-i va duce afacerea mai departe și că va profesa numai ca frizer.
Tariful la un barber shop este de 50 lei, iar ședința poate dura și peste o oră. Tariful la o frizerie de cartier este de 30 lei, iar ședința poate dura maxim 15-20 minute, potrivit Observator News.
Sursa Foto: Shutterstock