Polițiștii și echipa pirotehnică a SRI au intervenit, joi, la Mall Veranda din București (zona Obor), în cazul unei alerte cu bombă, în urma unui apel la 112.
Birourile de presă ale Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), Serviciului Român de Informații (SRI), Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU), Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române (IGJR) au emis prin care fac apel să se renunțe la apelurile false la 112 și arată ce a însemnat, în cifre, recentul caz de la Mall Veranda din București.
Apelul la 112 a fost făcut, la ora 12:17:59, de pe o cartelă prepay. Sub umbrela anonimatului au fost alertate inutil echipajele de intervenție, activitatea și traficul în zona au fost perturbate. Cei evacuați au trăit momente de panică, iar acum Poliția face cercetări pentru a stabili cine se face vinovat.
Autoritățile avertizează că apelarea numărului unic de urgență 112 în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale.
Totodată, apelarea falsă poate irosi clipe din viaţa altei persoane care sună după ajutor, poate împiedica sau întârzia salvatorii să ajungă la un om aflat în pericol și, uneori, acel om poate fi cineva drag ție!
„Astăzi, în jurul orei 12:20, o persoană a anuțat prin apel 112 că a pus un dispozitiv explozibil într-un mall din Sectorul 2. La fața locului au sosit polițiști care au procedat la evacuarea persoanelor prezente în locație și de asemenea au fost aplicate restricții rutiere în zonă. La adresa sunt prezente forțele Serviciului Român de Informații precum și Serviciului Pirotehnic din cadrul I.G.P.R.”, se arată într-un comunicat al Poliției Române.
În urmă cu câteva minute, responsabilii mall-ului Veranda au anunțat pe pagina oficială de Facebook oprirea temporară a activității, în urma incidentului, mulțumindu-le clienților pentru cooperare.
„Stimați clienți,
În urma unui apel anonim la 112, autoritățile au intervenit la centrul comercial Veranda Mall, unde întreprind investigațiile de rigoare, conform legii. Din păcate, acest lucru a presupus o suspendare temporară a activității centrului. Sperăm să o putem relua în curând și ne cerem scuze pentru disconfortul creat. Vă vom ține la curent cu toate informațiile și pe această cale le mulțumim clienților și angajaților din Veranda Mall pentru cooperare”, se arată în mesajul de pe Facebook.
Sursă foto: Info Trafic Bucuresti si Ilfov/Facebook