România va avea, în sfârșit, o bibliotecă școlară virtuală și o platformă digitală de e-learning publică, la patru ani de la dezastrul provocat de pandemie în școli. Va avea, pentru că, în momentul acesta, inițiativa parlamentară de modificare a Legii educației se află în dezbatere publică, adică expusă pe site-ul Camerei Deputaților.
Abia după 5 mai, proiectul va întra în dezbaterea Camerei și, ulterior, a Senatului. Dacă luăm în calcul vacanța parlamentară, promulgarea și publicarea normelor metodologice, putem estima că această platformă digitală și biblioteca virtuală vor fi accesibile pentru elevi și profesori cel mai devreme anul viitor. Mai ales pentru că „suportul tehnic pentru a accesa Biblioteca Școlară Virtuală și Platforma școlară e-learning «Învățăm în România» vor fi dezvoltate” abia „după cel mult șase luni de la data operaționalizării celor două programe”.
Platforma școlară e-learning „Învățăm în România” va include programe școlare, exemple de lecții pentru toate temele din programele școlare, ghiduri metodologice și exemple de probe de evaluare. Adică tot ceea ce conțin, de ani buni, toate celelalte platforme digitale private.
Platforma și Biblioteca vor fi coordonate și administrate de Ministerul Educației și Ministerul Cercetării Inovării și Digitalizării (MCID). De asemenea, proiectul prevede ca MCID să pună la dispoziție, gratuit, elevilor și profesorilor dispozitive și acces la internet.
CITEȘTE ȘI: