Podul Ciurel din Capitală, una dintre cele mai așteptate construcții din București, are, de azi, amortizori seismici, pe care îi puteți vedea în imaginile exclusive publicate de Gândul.ro. Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, montarea amortizorilor reprezintă ultima etapă de lucrare care se realizează la un pod.
„Ultima lucrare care se realizează în cazul construcției unui pod este montarea rosturilor de dilatație și a amortizorilor seismici. În acest moment, la Podul Ciurel au loc aceste lucrări finale înaintea deschiderii traficului”, au declarat pentru Gândul.ro reprezentanții Primăriei Capitalei.
Amortizorii seismici sunt dispozitive care au capacitatea să absoabră energia și să limiteze atât mișcările cât și sarcinile la care structurile foarte mari sunt supuse în timpul unui cutremur.
Reprezentanții PMB mai susțin că în luna septembrie se va „încărca” podul, respectiv se va încerca traficul pe această structură extrem de importantă pentru fluidizarea traficului în zonă. Practic, se va da drumul atât mașinilor care vin din centrul Capitalei spre cartierul Militari, cât și invers, și se va încerca varianta străduțelor adiacente Șoselei Virtuții, precum strada Dealul Țugulea.
Totuși, proiectul, așa cum a fost gândit inițial, este departe de finalizare. Asta pentru că Nodul Virtuți cu Podul de la Ciurel ar trebui legate de Autostrada A1, printr-un drum expres, astfel încât să se mai elibereze singura ieșire spre Pitești, respectiv Bulevardul Iuliu Maniu. Practic, drumul expres mai are mult de așteptat.
„Început acum 10 ani. Abandonat în faza incipientă. Preluat aproape de la zero de noi și dus la bun sfârșit (…) Muncim toată vara și la finalul acesteia inaugurăm mult-așteptatul Pod Ciurel.”, a anunțat recent Gabriela Firea.
Podul a fost încercat recent printr-un test realizat cu ajutorul profesorilor de la Facultatea de Construcții din Capitală. Astfel, înainte să fie dat în circulație, specialiștii au urcat pe pod mai multe camioane de zeci de tone pentru a-i verifica rezistența. Gândul.ro vă oferă în premieră imagini inedite cu încercarea podului.
Podul are lungimea suprastructurii de aproape 53 de metri, traversează râul Dâmbovița și asigură legătură de pe malul stâng al râului spre STS. Are două benzi de circulație cu lățimea de 3.50 metri fiecare și, de asemenea, are două trotuare pietonale cu lățimea utilă de 1.50 m.