O întâmplare neplăcută avea să le strice unor români excursia la Budapesta. Din păcate, ei nu vor uita prea curând ce au pățit în capitala Ungariei.
Motivul, aparent unul banal, le-a dat mari bătăi și altor români, totuși.
Porniți din Cluj-Napoca, doi români au vrut să se relaxeze într-un city break în capitala Ungariei, unul dintre cele mai vizitate orașe din Europa.
Însă, în Budapesta, clujenii s-au ales, printre multe altele, și cu o amendă după ce şi-au comandat bilete de transport prin sistemul e-ticketing. Pe scurt, unul dintre bilete nu a putut fi validat în tramvai, iar controlorii nici măcar n-au ascultat explicațiile – amendă pe loc, 12.000 de forinți!
„Am achiziționat 2 bilete prin aplicația BudapestGO pentru mine și iubita mea. Ne-a zis cineva că acestea se pot valida doar prin scanarea unui cod QR care se află pe ușile tramvaiului.
A venit tramvaiul și am încercat să le scanăm pe ambele, nu am reușit, a trebuit să urcăm rapid în tramvai, unul a rămas nevalidat, deși am încercat să-l validăm.
La următoarea stație au urcat controlorii, le-am arătat că îs achiziționate în același timp, le-am explicat situația. Rezultat? Amendă de 12.000 de forinți (n.r. – aproximativ 150 de lei)”, a povestit românul, potrivit Știri de Cluj.
Cei doi români spun că au rămas cu un gust amar după ce li s-a întâmplat în Ungaria. Mai mult, ei au făcut și o comparație cu orașul lor, Cluj-Napoca, despre care au insistat că este mult mai preocupat de confortul călătorilor.
„Controlorii maghiari au văzut că am validat un bilet, era evident că am cumpărat două ca să le folosim, dar nu i-a interesat nimic. Este absurd sistemul, mai ales dacă ții cont și de faptul că e imposibil să scanezi de 2 ori codul ăla QR dacă mai ai de gând și să urci în tramvai, la viteza pe care o avea.
Să nu mai zic că nu poți plăti cu cardul un alt bilet sau să scanezi codul când te afli deja în tramvai. Clujul e mult peste ce e acolo, peste Budapesta, la acest capitol, mult mai orientat spre confortul călătorilor”, a mai spus bărbatul.