Cum evoluează lucrările la TUNELURILE săpate în munte de Aktor, pe viitoarea cale ferată Brașov-Sighișoara

Publicat: 17 09. 2024, 14:14
Actualizat: 17 09. 2024, 14:15

Primele două TBM-uri lansate de Aktor pentru forarea celor două tuneluri feroviare gemene, ce leagă Racoș de Apața au înaintat mult în munte.

Cele două tuneluri prin munte, cu o lungime de 6.9 km fiecare, fac parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov-Simeria, din Coridorul Rin-Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața.

Construcția tunelurilor este cofinanțată de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company.

Procedurile de forare a TBM Eleni au la 5 martie 2024, și, în prezent, se află la peste 530 de metri adâncime în munte. TBM Varvara a început forarea la 29 mai 2024 și a ajuns la 350 de metri adâncime.

Sute de inele sunt montate pentru construcția tunelurilor cu un diametru interior de 8,4 metri, iar cel exterior de 9,4 metri. O linie de cale ferată va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtând actualul traseu în zig-zag al trenului de la Brașov la Sighișoara, care urmează albia Oltului.

Eleni și Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoș și Homorod. TBM-urile 3 și 4, Alexandra și Konstantina, sunt asamblate acolo și în curs de testare și vor începe să foreze în curând.