Prima pagină » Social » DIGITALIZARE. Din ce în ce mai mulți contribuabili comunică online cu administrațiile locale. Cu cât a crescut numărul utilizatorilor și al operațiunilor în timpul pandemiei

DIGITALIZARE. Din ce în ce mai mulți contribuabili comunică online cu administrațiile locale. Cu cât a crescut numărul utilizatorilor și al operațiunilor în timpul pandemiei

DIGITALIZARE. Din ce în ce mai mulți contribuabili comunică online cu administrațiile locale. Cu cât a crescut numărul utilizatorilor și al operațiunilor în timpul pandemiei
Operațiunile online salvează timpul contribuabililor, dar și al funcționarilor adminstrației locale

Numărul contribuabililor care au ales, în timpul pandemiei de COVID-19, să-și deschidă conturi online pentru a gestiona relația cu administrațiile locale a crescut de șase ori în 2020, față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, numărul de operațiuni realizate prin intermediul platformelor informatice care deservesc administrațiile este de 12 ori mai mare, arată datele unei companii care implementează soluții IT pentru furnizorii de servicii publice.

Prin desfășurarea online a operațiunilor, contribuabilii salvează timp, iar problema le este rezolvată de până la 20 de ori mai rapid, de cele mai multe ori în maxim 1 oră, fără deplasare. Datele statistice au fost culese din sistemele online produse de unul dintre cei mai mari furnizori din acest domeniu, Integrisoft Solutions, într-un sistem dezvoltat în peste 40% din orașe și peste 30% din orașele municipii reședințe de județ, arată un comunicat de presă transmis marți de reprezentanții companiei.

De la 50 la 600 de conturi noi pe lună

„De la o medie de înrolare de 50 contribuabili pe lună, în 2019, am ajuns la o medie de 600 conturi noi create în fiecare lună, din 2020, în platformă. Proporțional, a crescut și volumul operațiunilor desfășurate prin intermediul platformei. Spre exemplu, în 2019, am avut o medie de 50 de certificate fiscale emise în fiecare lună. În martie 2020, au fost peste 700, în aprilie mai mult de 1200, iar vârful estimăm că va fi în luna mai. Spre surprinderea noastră, 25% din solicitări au venit prin persoane de peste 50 de ani, ceea ce e un lucru foarte promițător pentru dezvoltarea serviciilor online”, a declarat Florian Simionescu, manager Integrisoft Solutions.

Potrivit comunicatului companiei, soluțiile informatice Avansis, dezvoltate de Integrisoft, permit, printre altele: plăți de la distanță, prin intermediul dispozitivelor mobile, realizate printr-o simplă înregistrare pe baza CNP, operativitate prin integrarea automată a soluției front-office cu back-office, verificarea automată a identității digitale, dar și o modalitate smart de declarare a imobilelor prin care se simplifică birocrația. Pe viitor va fi posibil schimbul de date automat între instituții (de exemplu: vânzare/cumpărare auto sau schimb domiciliu), fără să fie necesare deplasări ale contribuabililor sau schimbul de hârtii.

Digitalizarea este cea mai bună variantă pentru păstrarea distanței sociale și relaxarea activității la ghișee și implică și un consum mai mic de timp și energie, atât din partea contribuabililor, cât și din cea a reprezentanților autorităților.

„După calculele noastre, pentru contribuabil, în funcție de tipul de cerere pe care o adresează, fluxul de rezolvare poate fi între 3 și 20 de ori mai rapid, iar pentru un inspector care gestionează o anumită cerere, se reduc timpii de până la 10 ori. În efortul depus de oameni, o primărie de sector cu aproximativ 300.000 de locuitori, prin automatizarea adusă de platformă și cererile actuale, la nivelul lor de volum, economisește lunar un efort echivalent a 3,5 oameni, în timp ce o primărie a unui oraș cu 20.000 de locuitori economisește munca  unui angajat full time în fiecare lună”,  a mai adăugat Florian  Simionescu.

Modernizarea serviciilor publice, pe repede înainte

Conform datelor deținute de Integrisoft Solutions, de la declanșarea pandemiei, o treime dintre primarii din România și-au exprimat disponibilitatea de implementare de soluții informatice în administrație.

„Actuala criză trebuie să fie o oportunitate și deja am vazut că anumite lucruri s-au schimbat în bine într-un ritm foarte accelerat, vorbim de digitalizarea serviciilor publice, de interacțiunea cu Trezoreria, de Ghiseul.ro, de platforma aici.gov.ro. Vă spun ca om care lucrează în Ministerul Finanțelor Publice: acest lucru ar fi durat luni, ani de zile”, declara recent Sebastian Burduja, la Gândul Live.

„Statul român a putut într-o perioadă foarte scurtă să se digitalizeze, să se modernizeze, iar apelul pe care vreau să îl fac este ca România să își asume un rol curajos pe scena internațională”, a subliniat oficialul din Ministerul Finanțelor, făcând referire și la politica izolaționistă a unor state, chiar vecine cu România.

De exemplu, începând din 1 iunie, toți angajații Ministerului Fondurilor Europene (MFE) și ai structurilor aflate în subordine au obligația de a folosi exclusiv sistemul digital și de a renunța la hârtii în interacțiunea pe care o vor avea cu beneficiarii finanțărilor, după cum a anunțat MFE.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și