Prima pagină » Social » Directorul OMS pentru Europa pledează pentru deschiderea școlilor, în ciuda extinderii pandemiei: „Nu ne permitem o generaţie pierdută din cauza COVID-19”

Directorul OMS pentru Europa pledează pentru deschiderea școlilor, în ciuda extinderii pandemiei: „Nu ne permitem o generaţie pierdută din cauza COVID-19”

Directorul OMS pentru Europa pledează pentru deschiderea școlilor, în ciuda extinderii pandemiei: „Nu ne permitem o generaţie pierdută din cauza COVID-19”
Directorul OMS pentru Europa / Sursa: captura Youtube - AFP

Directorul filialei europene a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii a avertizat, joi, că Europa cunoaşte în prezent o „explozie” a numărului de cazuri de COVID-19 şi nu trebuie să relaxeze eforturile pentru gestionarea pandemiei, dar că școlile nu ar trebui închise decât în ultimă instanță.

Europa a înregistrat, săptămâna trecută, o creștere cu 43% a deceselor provocate de COVID-19, potrivit unui comunicat al Organizației Mondiale a Sănătății, față de raportul din 27 octombrie, care arăta că mortalitatea COVID-19 în Europa a crescut cu 40 de procente.

Hans Kluge: „Nu putem să ne relaxăm”

Hans Kluge, șeful OMS pentru Europa, a declarat, într-un interviu pentru AFP citat de news.ro, că statele trebuie să ia măsuri „ţintite şi proporţionate” pentru a opri creşterea cazurilor şi a mortalităţii, dar crede că şcolile trebuie să rămâne deschise „până la capăt”.

„Observăm o explozie” a infecţiilor cu „un milion de noi cazuri în doar câteva zile” în Europa şi vedem „încet încet creşterea mortalităţii”, a subliniat Hans Kluge, conform sursei citate.

„Nu putem să ne relaxăm” şi „asta va fi o perioadă puţin dificilă, trebuie să fim oneşti”, a afirmat reprezentantul OMS.

Potrivit estimărilor OMS, „cu purtarea generalizată a măştii şi un control strict al adunărilor, putem să salvăm 261.000 de vieţi de acum şi până în februarie în Europa”.

„Nu există motiv pentru care să putem spune că şcolile sunt vectori principali de transmitere”, a afirmat medicul. „Trebuie să menţinem şcolile deschise până la capăt, pentru că nu ne permitem o generaţie pierdută din cauza COVID-19”, a pledat șeful OMS pentru Europa.

Potrivit sursei citate, zona europeană a OMS, care cuprinde 53 de ţări între care Rusia, a înregistrat mai mult de 11,8 milioane de cazuri şi aproape 295.000 de morţi de la începutul pandemiei. În ultimele şapte zile, aproape 1,8 milioane de noi cazuri au fost înregistrate, precum şi 19.500 de morţi.

Nu există un model european

Statele europene au abordat diferit activitatea școlilor în timpul pandemiei. Premierul Ludovic Orban a subliniat recent că nu există un model de gestionare a pandemiei adoptat la nivel european, astfel că fiecare țară a decis măsuri restrictive în funcție de particularitățile sale – precum, în cazul României, trecerea învătățământului în online după depășirea pragului de 3/1.000, față de Marea Britanie, care menține școlile închise, dar impune în rest măsuri mai dure – și că impactul fiecărei măsuri este evaluat de specialiști

În România, conform informării Ministerului Educației și Cercetării, joi, 4.478 de unități de învățământ erau în scenariul 3, scenariul roșu, care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Dintre cele 4.478 de școli aflate în această situație, 368 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 4.110 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare.

Trecerea în scenariul roșu, conform ordinului comun al ministrului Sănătății și ministrului Educației, este propusă în momentul în care incidența cumulată a cazurilor COVID-19 din ultimele 14 zile este mai mare de 3 la mia de locuitori.

11 județe au raportat, conform informării de joi a Grupului de Comunicare Strategică, o incidență cumulată de peste 3 cazuri la mia de locuitori.

România a înregistrat, joi, un nou record al numărului de cazuri confirmate în ultimele 24 de ore: 9.714.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele