În condițiile în care traiul de zi cu zi se schimbă tot mai mult, iar oamenii, în esența lor sociali, sunt forțați să se distanțeze, apar și primele schimbări de comportament, primele griji și, inevitabil, panica, susțin cei de la Unlock Research care au vorbit cu 628 de români și au aflat în ce măsură pandemia de COVID-19 le-a transformat viața.
Mai exact, în vreme de coronavirus, 46% dintre români se declară îngrijorați de starea lor financiară mai mult decât de sănătatea lor (40%) și de sănătatea mentală (28%), în timp ce 50% spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau ceasul.
Per total, 70% dintre români spun că viața lor s-a schimbat total sau parțial ca urmare a pandemiei de coronavirus.
Totodată, rezultatele studiului relevă că, în medie, toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită. Astfel, cei de la Unlock precizează că 81% dintre cei intervievați susțin că au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână, iar atunci când au ieșit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la bancă și 23% la biserică.
Prioritate pe lista de cumpărături au avut-o în perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), produsele de curățenie și îngrijire a casei (28%), legumele și fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) și conservele (20%).
„Acest studiu este o premieră pentru noi, așa cum sunt multe lucruri pe care trebuie în perioada asta să le experimentăm toți pentru prima dată. Acesta este primul nostru studiu care vorbește despre impactul comportamental și emoțional al unei situații de criză globală cum este pandemia COVID 19.
Este si primul studiu calitativ și cantitativ exclusiv online. Ne-am bucurat că am găsit printre rezultate și vești bune, vești care ne dau încredere că o să iasă și ceva bun din toată povestea asta, deși românii sunt încă în stare de șoc și nu au încă niciun plan. Partea pozitivă a studiului a venit atunci când am vorbit despre calitatea interacțiunii interumane și aici 51% cred că va crește calitatea relațiilor în familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 români consideră că această experiență va duce la creșterea empatiei”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research.
Forțați să petreacă mai mult timp în casă, susțin cei de la Unlock, românii au apelat la vizionarea de filme (62%), la ascultat de muzică (62%), la jocuri online (59%) și la reciclat deșeuri (47%).
În ceea ce privește modul în care se informează despre situația din țară, 85% dintre cei intervievați aleg televizorul și 60% presa online. Facebook este a doua sursă alternativă de informare după presa online (54%).
„Deși viața lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viață. Din păcate, românii nu au încredere în concetățenii lor că vor respecta regulile și le este teamă că efortul lor de izolare este în zadar”, trag un semnal de alarmă cei de la Unlock.
În altă ordine de idei, concetățenii noștri consideră că au totuși un avantaj în această criză globală, și anume faptul că românul este obișnuit cu greul și cu stările imprevizibile.
Studiul a fost realizat de Unlock Research în perioada 14-17 martie pe un eșantion de 628 de respondenți, urban mare și mediu.
Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ