EXCLUSIV. Cum se testează rezistența unui pod nou construit în Capitală?! IMAGINI ÎN PREMIERĂ cu ÎNCERCAREA realizată la Ciurel, de specialiștii de la Facultatea de Construcții
Unul dintre podurile din Capitală care traversează Dâmbovița, construit la Nodul Virtuții, a fost încercat zilele trecute printr-un test realizat cu ajutorul profesorilor de la Facultatea de Construcții din Capitală. Astfel, înainte să fie dat în circulație, specialiștii au urcat pe pod mai multe camioane de zeci de tone pentru a-i verifica rezistența. Gândul.ro vă oferă în premieră imagini inedite cu încercarea podului.
Podul are lungimea suprastructurii de aproape 53 de metri, traversează râul Dâmbovița și asigură legătură de pe malul stâng al râului spre STS. Are două benzi de circulație cu lățimea de 3.50 metri fiecare și, de asemenea, are două trotuare pietonale cu lățimea utilă de 1.50 m.
Podul face parte din proiectul „Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuții” și înainte să fie dată în circulație, structura a fost verificată de către profesorii de la Facultatea de Construcții din Capitală. Procesul se numește „încercare”.
Sarcină pe pod de 120 de tone
Sarcina care a fost urcată pe pod a fost de 120 de tone, cu 4 camioane a câte 30 de tone fiecare, așezate în puncte cheie.
„Încercarea structurilor de poduri are drept scop evaluarea răspunsului acestora sub efectul acţiunilor de probă ce le solicită şi validarea sau invalidarea, în urma interpretării rezultatelor încercării, a proiectului de execuţie. Încercarea podurilor cuprinde două etape: încercarea în regim static de încărcare și încercarea în regim dinamic.
Încercarea în regim static constă în dispunerea pe suprastructura podului a unor convoaie de probă formate din vehicule cântărite în prealabil. Analizând valorile măsurate pe teren şi valorile monitorizate pe durata încercării rezultă că pasajul a avut o comportare bună, criteriile cerute fiind îndeplinite”, au precizat pentru Gândul.ro reprezentanții Primăriei Capitalei.
Încercarea în regim dinamic: Camioanele circulă pe pod
Potrivit sursei citate, încercarea în regim dinamic a folosit vehicule grele (similar cu cele folosite la încercarea statică) care au circulat pe pod cu viteză constantă. Pentru mărirea efectelor dinamice, spun reprezentanții PMB, convoiul de probă dinamic a traversat o denivelare artificială realizată dintr-un dulap de lemn cu grosimea de 4 cm, lățimea de 30 cm şi lungimea de 300 cm.
„Mărimile de răspuns monitorizate (acceleraţii, frecvenţe) se încadrează în limitele admise ce descriu o comportare bună, din punct de vedere dinamic a podului”, au mai precizat pentru Gândul.ro reprezentanții PMB.