Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, joi că sâmbătă se va deschide circulația Podului Ciurel, proiect început acum 14 ani.
„S-a finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură, Podul Ciurel, Nord Virtuții (…)
Un proiect demarat acum 14 ani, blocat în Instanță 10 ani.
S-au plătit în plus 10 milioane de euro constructorilor. Abia de patru ani s-a putut lucra, s-a finalizat.
Sâmbătă se deschide circulația, dar vreau să spun neapărat ce s-a întâmplat în acești ani”, a declarat joi Gabriela Firea.
Edilul Capitalei l-a acuzat joi pe candidatul dreptei, Nicușor Dan, că ar fi blocat, împreună cu un prieten, 10 ani în Instanță acest proiect.
Totuși, proiectul, așa cum a fost gândit inițial, este departe de finalizare. Asta pentru că Nodul Virtuți cu Podul de la Ciurel ar trebui legate de Autostrada A1, printr-un drum expres, astfel încât să se mai elibereze singura ieșire spre Pitești, respectiv Bulevardul Iuliu Maniu. Practic, drumul expres mai are mult de așteptat.
„Început acum 10 ani. Abandonat în faza incipientă. Preluat aproape de la zero de noi și dus la bun sfârșit (…) Muncim toată vara și la finalul acesteia inaugurăm mult-așteptatul Pod Ciurel.”, a anunțat recent Gabriela Firea.
Podul a fost încercat recent printr-un test realizat cu ajutorul profesorilor de la Facultatea de Construcții din Capitală. Astfel, înainte să fie dat în circulație, specialiștii au urcat pe pod mai multe camioane de zeci de tone pentru a-i verifica rezistența. Gândul.ro vă oferă în premieră imagini inedite cu încercarea podului.
Podul are lungimea suprastructurii de aproape 53 de metri, traversează râul Dâmbovița și asigură legătură de pe malul stâng al râului spre STS. Are două benzi de circulație cu lățimea de 3.50 metri fiecare și, de asemenea, are două trotuare pietonale cu lățimea utilă de 1.50 m.