Gabriela Firea: „Vara aceasta inaugurăm Podul Ciurel, început acum 10 ani” / Imagini în premieră cu podul hobanat
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a scris, vineri, pe Facebook, că vara aceasta se va inaugura Podul Ciurel, a cărui construcție a început acum 10 ani.
„Imagini spectaculoase, în premieră, cu ultimele finisaje ale Podului Ciurel. Se vopsește pilonul central. Am trecut cu brio și peste testele de rezistență statice și dinamice.
Muncim toată vara și la finalul acesteia inaugurăm mult-așteptatul Pod Ciurel.”, a scris vineri pe facebook Gabriela Firea.
Gabriela Firea: „Vă vine să credeți că unul dintre cei care clamează că vrea să “salveze” Bucureștiul a blocat în instanță acest grandios proiect”
Edilul precizează că podul a fost început acum 10 ani.
„Început acum 10 ani. Abandonat în faza incipientă. Preluat aproape de la zero de noi și dus la bun sfârșit.
Vă vine să credeți că unul dintre cei care clamează că vrea să “salveze” Bucureștiul a blocat în instanța acest grandios proiect de infrastructură rutieră, atât de necesar pentru fluidizarea traficului?
Pe motive închipuite, cum s-a dovedit în instanța, inclusiv că un prieten avea casă fără autorizație fix pe culoarul de expropriere! Și se mai vrea, în continuare, lup paznic la oi!”, a mai scris Gabriela Firea.
Podul, testat cu camioane cu sarcină foarte mare
Podul a fost încercat zilele trecute printr-un test realizat cu ajutorul profesorilor de la Facultatea de Construcții din Capitală. Astfel, înainte să fie dat în circulație, specialiștii au urcat pe pod mai multe camioane de zeci de tone pentru a-i verifica rezistența. Gândul.ro vă oferă în premieră imagini inedite cu încercarea podului.
Podul are lungimea suprastructurii de aproape 53 de metri, traversează râul Dâmbovița și asigură legătură de pe malul stâng al râului spre STS. Are două benzi de circulație cu lățimea de 3.50 metri fiecare și, de asemenea, are două trotuare pietonale cu lățimea utilă de 1.50 m.
Sarcină pe pod de 120 de tone
Podul face parte din proiectul „Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuții” și înainte să fie dată în circulație, structura a fost verificată de către profesorii de la Facultatea de Construcții din Capitală. Procesul se numește „încercare”.
Sarcina care a fost urcată pe pod a fost de 120 de tone, cu 4 camioane a câte 30 de tone fiecare, așezate în puncte cheie.