Nicușor Dan amenință STB cu sancțiuni. Ce contract se pregătește să semneze primarul Capitalei
După luni de zile în fruntea Primăriei Capitalei, pentru Nicușor Dan management înseamnă în continuare să asmută diverse instituții pe firmele controlate de PMB. Deși în subordinea Primăriei Capitalei, noul edil nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la eficientizarea STB, astfel că preferă amenințarea cu sancțiuni pe care le vor aplica terțe instituții. Cum vine asta?
Conform explicațiilor oferite de Nicușor Dan, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov va aplica sancţiuni pentru modul în care STB respectă timpii de parcurs.
Nicușor Dan vrea ca STB să plătească
Cu toate că pentru traficul din București, care cauzează întârzieri în transportul în comun, nu este vina STB și a șoferilor de autobuze/ tramvaie, lui Nicușor Dan nu pare să-i pese. În acest sens, PMB pregătește un contract pe baza căruia STB va putea fi trasă la răspundere pentru nerespectarea timpilor de parcurs pe trasee.
„Au început să fie afişate în staţiile de autobuz orarele de transport ale autobuzelor – cele reale. Există o instituţie care trebuie să supravegheze respectarea acestor orare. Ea se numeşte Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov. Această instituţie trebuie funcţionalizată, astfel încât să îşi respecte atribuţia de control asupra STB. Suntem în discuţii cu contractul de delegare a serviciului de transport între Primăria Capitalei, această asociaţie de dezvoltare intercomunitară şi STB, iar în momentul în care vom semna, foarte curând, vor exista obligaţii foarte precise, vor exista sancţiuni, bonificaţii pentru respectarea timpilor de parcurs”, a anunțat primarul Capitalei.
Și, totuși, concret, ce presupune acest contract? Practic, ce poate aduce în plus această Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară? Iată ce răspunde Nicușor Dan: „Miza acestui contract de delegare este ca prin el să reuşim să eficientizăm activitatea de transport. Să vedem care sunt rutele pe care avem nevoie de mai multe mijloace de transport şi, mai ales, să reuşim să disciplinăm această activitate, astfel încât să nu vedem trei autobuze care merg unul după altul şi ultimele două goale”.
Nicușor Dan: „STB este o societate comercială”
Nicușor Dan insistă că STB trebuie perceput ca un operator economic care efectuează un serviciu public de transport pentru municipalitate, chiar dacă proprietarul acestei societăţi comerciale este PMB.
„STB este o societate comercială. E adevărat că proprietarul ei este Municipiul Bucureşti, dar STB este o societate comercială. Niciun serviciu de transport din lumea civilizată nu trăieşte numai din bilete. Peste tot există o subvenţie – în zona pariziană, de exemplu, inclusiv de la autoritatea naţională”, afirmă primarul Capitalei.