Prefectul Capitalei a participat la o conferință online cu marii retaileri. La finalul discuțiilor, Alin Stoica a declarat că, pe viitor, magazinele îi vor informa pe clienți cu privire la capacitatea pe care o au. Este una dintre soluțiile găsite pentru a reduce aglomerația din centrele comerciale, susține prefectul.
Potrivit lui Alin Stoica, fiecare magazin va calcula diferit capacitatea, în funcţie de suprafața pe care o are.
Astfel, mărimea centrelor mari, de tip hypermarket și supermarket, va fi calculată aplicând cota de 7 metri pătraţi pentru fiecare client. În schimb, la cele mici, se aplică regula de distanţare de 2 metri.
„Mai aşteptăm feedback din partea lor şi alte propuneri, dacă mai există, până mâine la prânz. Vom lua o decizie mâine, în jurul prânzului. Ce am discutat până acum şi a rămas agreat – o măsură de informare în primul rând şi anume clienţii să fie informaţi care este capacitatea fiecărui magazin, indiferent că este mare sau mic. Am tras concluzia că anumite magazine fac lucrul acesta, alte magazine nu. Cei mici, de regulă, nu au reuşit să facă lucrul acesta, dar urmează să se întâmple şi anume fiecare magazin să anunţe care este capacitatea maximă”, a declarat Alin Stoica la finalul conferinței cu retailerii din București.
Anterior, prefectul Capitalei anunțase că propune ca accesul în magazine să se facă în funcţie de numărul de coşuri de cumpărături. Alin Stoica este de părere că persoanele care nu mai găsesc un coş de cumpărături disponibil la intrarea în magazin nu mai pot fi primite în interior până când nu pleacă un client de la casele de marcat!
„În momentul în care magazinul stabilește că numărul optim de clienți pentru a evita aglomerarea este x, atunci folosește x coșuri și le pune la intrare. În momentul în care vin clienții, iau coșurile. La un moment dat, coșurile se termină. În momentul în care se termină, nu mai au acces clienții în magazin până în momentul în care încep să iasă. Când ies, se eliberează coșurile și pot intra alți clienți. În felul acesta asiguri acel număr de clienți optim pe magazin, în așa încât să nu se creeze aglomerare”, crede Alin Stoica.
Și, dacă nici asta nu le convine bucureștenilor, prefectul îi îndeamnă să-și facă aprovizionarea comandând pe Internet. „Este o idee, mai ales că activitatea operatorilor economici cu curierii se poate desfășura în afara programului pe care Hotărârea de Guvern îl stabilește. Această excepție a fost stabilită tocmai ca oamenii să își poată face cumpărăturile prin curier”, susține Alin Stoica.
Despre persoanele care nu au posibilitatea să comande online (vârstnici, în special), niciun cuvânt, nicio soluție. Ca și cum n-ar exista.