Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, consideră că proiectul unui tren metropolitan este fezabil, pe termen mediu, în zona de nord a oraşului, unde liniile de cale ferată sunt modernizate, în timp ce în alte zone, din cauza limitărilor de vitează, bucureștenii ar pierde foarte mult timp.
Nicușor Dan a detaliat, sâmbătă, stadiul proiectului trenului metropolitan din Capitală, la întrebările presei, în urma întâlnirii cu candidatul PNL la alegerile prezidențiale, Nicolae Ciucă.
„Dacă vorbim de termen mediu, patru ani de acum, ce este fezabil este fezabil trenul metropolitan din zona de nord, pentru că nu poţi să pui tren metropolitan care să meargă pe anumite porţiuni cu 5 km/oră, 10 km/oră, că pur şi simplu oamenii pierd timpul stând în el. Şi atunci singurul loc unde el se poate face este în zona de nord, unde deja s-a modernizat linia de cale ferată”, a declarat, sâmbătă, primarul general al Capitalei.
Potrivit edilului-șef al Capitalei, cel mai important segment este Gara de Nord – Gara Obor, „pentru că el trece prin Pipera şi acolo este un necesar mare de transport public”.
Nicușor Dan a explicat jurnaliștilor că Executivul a dat hotărârea de Guvern care stabilește cadrul legal pentru parteneriate și în baza acesteia a semnat parteneriatul cu CFR.
„Avem studiu de fezabilitate pentru zece gări, stații, nu gări. Și mai avem problema pe acea zonă de nord că sunt traversările cu barieră la Andronache și Petricani, care trebuie rezolvate prin poduri, și pentru asta trebuie să colaborăm cu Primăria Voluntari, pentru că jumătate de pod este în București, jumătate este în Voluntari. Sunt optimist că o să îl facem, mai ales că există și niște bani pe fonduri europene, direcția de transport”, a afirmat Nicușor Dan, arătând că studiile de fezabilitate sunt în curs de elaborare.
„Evident că să duci oamenii cu trenul din Roșu, din Militari direct în Pipera e un mare avantaj”, a conchis edilul șef al Capitalei.
Citiți și