Prima pagină » Social » Restricții de circulație în zona Aeroportului Otopeni, pentru construirea viaductului feroviar peste DN 1. Care sunt variantele ocolitoare

Restricții de circulație în zona Aeroportului Otopeni, pentru construirea viaductului feroviar peste DN 1. Care sunt variantele ocolitoare

Viaductul CF din zona Otopeni, la începutul lunii iunie / Sursa: Facebook - Bucharest Airports

Din această noapte, trafic rutier va fi restricționat pe DN 1, în zona Aeroportului Internațional Henri Coandă,pentru construirea viaductului care va face legătura dintre Gara de Nord și aerogară. Pentru a evitarea zonei, oficialii de la Drumuri au propus trei alternative.

Începând din această noapte, traficul rutier în zona Aeroportul Internațional Henri Coandă, va fi restricționat pe o singură bandă pe fiecare sens de circulație, între orele 00.00 – 04.00, pentru executarea lucrărilor de construire a viaductului CF peste DN 1, obiectiv feroviar care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroport, a anunțat Compania Natională de Căi Ferate CFR SA, marți, printr-un comunicat de presă.

Restricțiile de circulație pe DN 1, la km 16+100, pe raza Orașului Otopeni, se vor menține în zilele de 22, 23, 29 și 30 iulie, respectiv 5, 6, 12 și 13 august, în același interval orar.

Lucrările la viaductul feroviar peste DN 1 sunt incluse în proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

Trei trasee alternative

Pentru evitarea aglomerației în zona șantierului, CFR recomandă conducătorilor auto care circulă pe ruta București – Ploiești – București să opteze pentru variantele de traseu anunțate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi, de asemenea, să respecte restricțiile de trafic și semnalizarea rutieră temporară, instituite în zona Aeroportului Internațional Henri Coandă.

CNAIR recomandăm conducătorilor auto următoarele variante de traseu:

  • A3 (București – Ploiești – București),
  • DN1A (cu variante de ieșire la Corbeanca sau la VO Ploiești),
  • București – DN Centura București – Pipera – Tunari – Balotești – DN1.

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale și autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 și pot accesa pe prima pagina în caseta din stânga: www.cnadnr.ro – DISPECERAT – Situatia Drumurilor Naţionale, dar și pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/ și de TWITTER, @CNADNR.

Care este valoarea contractului

Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București” prevede construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podete, instalație de centralizare electronică și o statie de călători la terminalul T1.

Potrivit CFR, valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni – 2 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție, este de 420.113.085 lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune și Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

CFR SA a anunțat în mai 2019 că Asocierea SC ARCADA COMPANY SA – SC ISPCF SA – DB ENGINEERING & CONSULTING GMBH a fost desemnată câștigătoarea procedurii de licitație publică pentru proiectul modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Otopeni, cu o ofertă financiară depusă în valoare de 398.160.000 lei fără TVA.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și