Prețurile uriașe ale facturilor din România au devenit o reală problemă pentru numeroase familii, care abia mai reușesc să le plătească la zi, ziua în care acestea sunt emise fiind așteptată cu e reală emoție.
Însă, chiar dacă aștepți cu înfrigurare data la care se vor emite facturile și luna aceasta, vei mai avea de așteptat. Se pare că furnizorii vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor.
Afirmația a fost făcută marți de Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE).
Aceasta a precizat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de timp pentru modificarea softurilor.
”Cred că toţi furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecţie a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situaţii, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările”, a spus Dana Dărăban.
Directorul executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie a explicat și ce se va întâmpla în cazul în care se vor emite facturi pe două sau trei luni iar oamenii nu vor putea să le plătească.
”Va depinde de la caz la caz. Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puţin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere şi pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile şi la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor. Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare”, a decalat Dana Dărăban.