Prima pagină » Social » Șeful Transgaz a contractat studiul de fezabilitate pentru legarea CET-urilor Capitalei la SNT. „E o posibilitate de reducere a prețului gigacaloriei”

Șeful Transgaz a contractat studiul de fezabilitate pentru legarea CET-urilor Capitalei la SNT. „E o posibilitate de reducere a prețului gigacaloriei”

Șeful Transgaz a contractat studiul de fezabilitate pentru legarea CET-urilor Capitalei la SNT. „E o posibilitate de reducere a prețului gigacaloriei”

Directorul general al Transgaz, Ion Sterian, a confirmat oficial, duminică, pentru Gândul, că a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate privind racordarea centralelor electrice de termoficare (CET) ale Capitalei direct la sistemul național de transport (SNT) al gazelor naturale. Sebastian Burduja, președintele PNL București și potențial candidat la fotoliul de primar general, a prezentat duminică acest demers drept una dintre soluțiile pentru problemele termoficării din Capitală, într-un eveniment de presă organizat la CET Vest.

Ion Sterian a confirmat că a făcut primii pași ai procedurii pentru racordarea CET-urilor direct la SNT. „Am semnat de săptămâna trecută contractul privind efectuarea studiului de fezabilitate de către Transgaz, care are ca termen de realizare 30 de zile”, a declarat directorul general a Transgaz, pentru Gândul.

„E o posibilitate de reducere a prețului gigacaloriei”, a declarat Ion Sterian.

Confirmarea a venit ca răspuns la solicitarea Gândul, după declarațiile susținute de Sebastian Burduja, de duminică, la CET Vest, cu ocazia unui eveniment de presă organizat de PNL, în cadrul căruia i-a mulțumit lui Ion Sterian pentru sprijin.

„Racordarea CET-urilor direct la rețeaua Transgaz e o soluție de care trebuiau să se ocupe alții înaintea mea și îmi pare rău că n-au făcut-o. Primii care trebuiau să se ocupe au fost primarii Bucureștiului, doamna Firea, domnul Nicușor Dan. Ce se întâmplă? ELCEN are nevoie de gaze pentru producția agentului termic, apă caldă și căldură. Aceste gaze sunt livrate în sistemul național de transport pe magistralele Transgaz și vin până foarte aproape de cele patru CET-uri. Pentru acest serviciu, ELCEN-ul plătește către Transgaz 4 lei per MWh, după care pentru a aduce efectiv gazul în cele patru centrale, mai sunt câțiva kilometri de țeavă care țin de distribuție. Pentru acești câțiva kilometri de țeavă – sau în cazul CET Vest, unde suntem astăzi, 400 de metri – ELCEN plătește 17 lei/MWh distribuitorului”, a declarat Sebastian Burduja, președinte al PNL București și potențial candidat la Primăria Municipiului București.

Sebastian Burduja este în prezent ministru al Energiei, care are în subordonare Societății Electrocentrale București S.A. (ELCEN), proprietar al CET-urilor.

Cât ar dura lucrările. Variante de lucru

Potrivit lui Sebastian Burduja și lui Claudiu Crețu, directorul general al (ELCEN), entitatea care deține și operează cele patru CET-uri ale Capitalei, lucrarea ar putea fi gata în doi, trei ani, în funcție de ritmul de obținere a documentelor necesare.

Directorul general al Transgaz a confirmat termenul de doi ani pentru întregul proiect, precizând că CET Vest va fi primul racordat, iar acest lucru se poate realiza mult mai devreme, dacă ELCEN se va mobiliza corespunzător să obțină Autorizația de Construire și să organizeze licitațiile aferente.

„Poate fi racordat până la sfârșitul anului, pentru că lucrarea nu are o valoare foarte mare, iar conducta, de diametru de 500 de milimetri, are doar o lungime de circa 400 de metri, la care se adaugă Stația de Reglare – Măsurare (SRM)”, a precizat Ion Sterian.

Costurile ar urma să fie susținute de beneficiarul lucrării, mai exact ELCEN.

Electrocentrale Bucureşti S.A. (ELCEN), la care Ministerul Energiei este principal acţionar, cu 97,51% din acţiuni, alături de SNGN Romgaz (2,49%), deține cele patru termocentrale în Bucureşti, cu o putere electrică instalată de 636.25 MW și puterea termică de 4375.25 Gcal/h, respectiv:

  • CET Vest;
  • CET Sud;
  • CET Grozăvești;
  • CET Progresu;

Alimentarea cu gaze naturale a celor patru CET-uri se realizează prin intermediul sistemului de distribuție al DISTRIGAZ SUD rețele prin SRM CET Vest București, SRM Titan București, SRM 16 Februarie și SRM Măgurele, toate cele 4 SRM-uri fiind racordate la SNT în inelul București.

Din informațiile Gândul, specialiștii Transgaz și ELCEN au identificat variantele preliminare de racordare la SNT prin intermediul unor magistrale directe, dar soluțiile foluțiile finale pentru racordarea CET-urilor ELCEN la SNT se vor stabili în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru care SNTGN Transgaz SA va transmite oferta de preț conform solicitării primite de la ELCEN.

Soluțiile preliminare de racordare la SNT, conform documentării Gândul, sunt:

CET Vest

– Realizarea unui racord cuplat în conducta DN 500, Racord SRM CET Vest București și realizarea unui SRMP nou.

– Realizarea unei magistrale directe cu presiunea maximă de 10 bar având lungimea  de aproximativ 400 metri. Magistrala directă se va amplasa pe traseul caii ferate dezafectate al cărui proprietar este CET Vest.

CET Grozăvești

– Realizarea unui racord cuplat în conducta DN 500, Racord SRM CET Vest București și realizarea unui SRMP nou.

– Realizarea unei magistrale directe cu presiunea maximă de 10 bar având lungimea  de aproximativ 9,5 kilometri. Magistrala directă se va amplasa pe traseul căii ferate dezafectate al cărui proprietar este CET Grozăvești pe o lungime de cca 7 kilometri, iar pe lungimea de 2,5 kilometri magistrala directă se va amplasa pe spațiile verzi din zona străzilor existente.

CET Progresu

– Realizarea unui racord cuplat în conducta DN 700, Inel București și realizarea unui SRMP nou.

– Realizarea unei magistrale directe cu presiunea maximă de 10 bar având lungimea  de aproximativ 3 kilometri. Magistrala directă se va amplasa pe traseul căii ferate dezafectate al cărui proprietar este CET Progresu.

CET Sud

– Realizarea unui racord cuplat în conducta DN 700, Inel București și realizarea unui SRMP nou în zona nodului Rutier Centura București cu Autostrada București – Constanța.

– Realizarea unei magistrale directe cu presiunea maximă de 10 bar având lungimea  de aproximativ 7 kilometri. Magistrala directă se va amplasa pe traseul căii ferate dezafectate al cărui proprietar este CET Sud pe o lungime de cca. 6 kilometri iar pentru restul traseului (cca. 1 kilometru) este necesară obținerea accesului în teren pentru amplasarea magistralei directe.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate