În perioada stării de urgență, liniile telefonice gratuite puse la dispoziție de către Departamentul pentru Situații de Urgență au fost solicitate în primul rând pentru atacurile de panică suferite de români.
„Top trei pentru care am fost sunați: în primul rând atacurile de panică, apoi situații de depresie și situații în care anxietatea era mai crescută. Teama de boală, teama că ar putea să nu mai existe locuri în spitale, teama de a nu-și pierde locul de muncă, teama de a nu-și pierde calitatea vieții, teama că nu va mai fi viața la fel ca înainte, au fost foarte multe temeri”, a declarat Nicoleta Larisa Albert, psiholog și președinte al Asociației Proacta EDU, potrivit Agerpres.
Și Asociația Telefonul Copilului a înregistrat mai multe apeluri, în cadrul cărora a fost acordată consiliere psihologică.
„Au fost foarte multe situații în care copiii s-au simțit triști, i-a cuprins pe mulți dintre ei depresia, de asemenea gândurile suicidare. Adaptarea la învățământul online nu a fost una ușoară pentru ei, mulți dintre ei au avut dificultăți în ceea ce privește asimilarea cunoștințelor și foarte multe temeri în ceea ce privește examenele pe care aveau să le susțină”, a declarat Cătălina Surcel, directorul executiv al Asociației Telefonul Copilului.
Potrivit Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, sesizările privind violența domestică au fost mai multe în perioada stării de urgență, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.
„Dacă ar fi să comparăm perioada aceasta cu cea de anul trecut, putem observa că există o scădere înregistrată la infracțiunile sesizate, dar dacă ne uităm la cele care sunt majoritare în statistica violenței domestice, la amenințări avem o creștere de 2 la sută și la loviri și alte violențe o creștere de circa 1 la sută”, susține comisar șef de poliție Angela Chirvăsuță din cadrul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității – IGPR.