Prima pagină » Social » TOTUL despre pensia pe caz de boală. Ce documente trebuie depuse și cum se obține

TOTUL despre pensia pe caz de boală. Ce documente trebuie depuse și cum se obține

TOTUL despre pensia pe caz de boală. Ce documente trebuie depuse și cum se obține

În fiecare an, foarte mulți români aleg să se pensioneze pe caz de boală, însă sunt și cazuri în care, din pricina birocrației, cei cu probleme nu reușesc să-și depună dosarul.

Realitatea anului 2023 nu arată tocmai bine pentru piața muncii. În România, numărul de pensionari este în continuă creștere, iar asta îngrijorează autoritățile.

Pensia pe caz de boală. Când se obține și ce acte se depun

Cei mai mulți ies la pensie pentru că au atins vârsta și îndeplinesc condițiile prevăzute de lege, dar există și oameni care se pensionează pe caz de boală.

Unii dintre aceștia, însă, au parte de tot felul de piedici puse de sistemul birocratic care funcționează în țară. Nevoiți să alerge de la o instituție a statului la alta, românii au o bătaie de cap în plus, ca și cum boala de care suferă n-ar fi fost o problemă suficient de mare.

Din păcate, în această situație sunt și persoane care suferă de afecțiuni locomotorii și a căror deplasare le este îngreuntată.

Toți cei care vor să se pensioneze pe caz de boală trebuie mai întâi să depună o cerere la Casa Judeţeană de Pensii sau la Casa Naţională de Pensii. Cererea scrisă va fi însoțită de documente care atestă problema de sănătate a persoanei în cauză.

Pasul următor este al autorităților, care vor verifica dacă documentele depuse sunt veridice şi dacă se impune pensionarea anticipată, pe caz de boală.

Dosarul depus la Casa de Pensii de solicitant trebuie să conțină următoarele documente:

  • cererea tip pentru solicitarea pensionării pe caz de boală;
  • cartea de identitate;
  • certificatul de naștere;
  • carnetul de muncă;
  • carnetul de muncă pentru membrii CAP;
  • acte privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu;
  • actele de stare civilă;
  • livretul militar;
  • diplomă de absolvire a învăţământului universitar;
  • adeverinţă din care să rezulte perioada studiilor;
  • adeverinţă privind sporurile cu caracter permanent;
  • adeverinţă privind condiţiile de muncă deosebite sau speciale etc.

Cel mai bine ar fi ca pentru fiecare act în original să existe și o copie.

Comisia stabilită de Casa Națională de Pensii va analiza dosarul pe baza documentelor depuse. Șeful comisiei va fi desemnat un medic specialist în boala pentru care se solicită pensionarea anticipată.

Este posibil ca, în funcție de dizabilitatea pentru care se solicită pensionarea pe caz de boală, medicul respectiv să nu fie de acord cu aceasta. Astfel, scrie capital.ro, el are puterea să decidă că persoana în cauză se poate recupera, prelungindu-i eventualul concediu medical sau, după caz, completând unul nou.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și