Trenurile ajung tot mai târziu la destinație. Căile ferate române au nevoie de REPARAȚII, dar au fost deschise prea puține șantiere
This browser does not support the video element.
În 2025, călătoria cu trenul în România se anunță a fi și mai de lungă durată. Din cauza reparațiilor, o călătorie de la București la Craiova va dura cu o oră în plus. Trenurile vechi și infrastructura sunt cauzele principale.
Viteza medie a unei garnituri de călători în țara noastră este de 45 de kilometri pe oră în cazul trenurilor REGIO. Doar pe ruta București-Constanța se poate circula cu 160 km pe oră. Numai pe un sens de pe ruta dintre Chiajna şi Grădinari se circulă cu 120 km/oră.
Deși ar fi nevoie de multe reparații, s-au deschis prea puține șantiere. Pasagerii se plâng nu doar de viteza trenurilor, dar și de salubritatea băilor și de mobilierul vechi.
„La nivelul anilor 2000 ajungeam la București în 2 ore și jumătate, speram că în viitorul foarte apropriat pentru momentul acela o să ajungem într-o oră și jumătate, iar timpul a crescut. Venim de la Craiova, a crescut până s-a ajuns la situația de azi, deci patru ore și jumătate”, a reclamat o femeie.
„Nu se poate călători în condițiile astea. Întârzieri de 20 de minute, de o oră la 2 pași de București”, a mai spus o altă pasageră pentru Știrile PRO TV.
În România sunt aproximativ 20.000 de kilometri de cale ferată cu vechime de 45 de ani în medie. Lucrările de modernizare sau reabilitare au avansat destul de lent în ultimii ani.
Până în 2024 au fost reabilitați doar 600 de kilometri din liniile ferate. Încă 1.200 de km sunt în curs de modernizare și sunt întocmite proiecte pentru încă 1.000.
Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, a promis că până în anul 2027, circa 15% din infrastructură va fi modernizată.
Până în decembrie 2023, România trebuia să fi introdus în circulație 37 de trenuri. Numai unul a fost adus anul trecut și este de atunci în teste.
Sursa Foto: Shutterstock