UTIL. Cât timp sunt valabile numerele roșii în starea de urgență. Ce trebuie să faci după ce expiră această perioadă
Începând cu data de 16 martie, România se află în stare de urgență, din cauza epidemiei cauzate de noul tip de coronavirus. Până pe 15 mai, românii sunt obligați să evite pe cât posibil să iasă din case și să se limiteze doar la acele ieșiri pe care nu le pot amâna.
Totodată, cele mai multe dintre instituțiile publice și-au adaptat programul de lucru cu publicul, tocmai în ideea de a limita interacțiunea între angajații instituțiilor și cetățeni. Multe dintre instituțiile statului oferă acum soluții online pentru multe dintre problemele pentru care, până acum, românii ar fi pierdut timp la ghișee.
În acest sens, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) vine cu soluții penntru șoferii care ar putea avea nevoie de serviciile instituției, inclusiv pentru cei care au numere provizorii care expiră în această perioadă, dar și celor cărora le expiră permisul de conducere.
Astfel, instituția informează că documentele care expiră în perioada stării de urgență, fie că vorbim despre permise de conducere, autorizații de circulație provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere vor continua să fie considerate valabile pe întreg teritoriul României în cazul în care acestea expiră în perioada stării de urgență.
„În conformitate cu prevederile art.14 din Decretul Președintelui României nr. 195 din data de 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență.
În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv: permisele de conducere, autorizațiile de circulație provizorie precum și dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere care vor expira pe perioada stării de urgență vor fi considerate valabile pe întreg teritoriul României, până la încetarea stării de urgență”, se arată într-un comunicat al instituției.
Cererile de preschimbare a documentelor care expiră în această perioadă pot fi depuse în termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.
Totodată, DRPCIV anunță și că aceste prevederi se aplică și documentelor necesare pentru înmatricularea autovehiculelor, examinarea în vederea obținerii permisului sau pentru preschimbarea permisului de conducere, cum ar fi dosarele de școlarizare, fișele medicale sau certificatele de autenticitate care expiră în perioada stării de urgență.