Prima pagină » Social » Vânzările online au explodat, creșteri cu 400% în 2020! Cumpărături surpriză făcute de români!

Vânzările online au explodat, creșteri cu 400% în 2020! Cumpărături surpriză făcute de români!

Vânzările online au explodat, creșteri cu 400% în 2020! Cumpărături surpriză făcute de români!

Vânzările online de alimente au crescut cu 400% din martie până acum, iar cele ale produselor de sport şi fitness, cu 250%, arată un studiu realizat de compania VTEX în 40 de ţări, inclusiv România.

Cea mai mare creştere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare.

Categoria Sport&fitness, la mare căutare

Începând cu luna martie, vânzările online de alimente au crescut cu până la 400%, avansul rămânând constant în ultimele luni, la peste 300%. O evoluţie similară a avut-o categoria sport & fitness, ce a atins în luna iunie o creştere de 250% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Trendul de creştere s-a menţinut pe tot parcursul anului, ultimele luni consemnând o majorare de peste 150%.

Produsele şi decoraţiunile pentru casă, jucăriile, cărţile, bijuteriile şi electronicele au înregistrat, de asemenea, vânzări de peste 150%. În ultimele luni, avansul s-a păstrat în jurul unei creşteri de 100%.

Creşterea vânzărilor online a fost susţinută şi de intrarea de noi categorii de clienţi în eCommerce. Dacă până anul trecut cumpărăturile pe Internet erau considerate a fi, în principal, apanajul persoanelor mai tinere, anul acesta, la nivel mondial, mai multe milioane de clienţi de peste 50 de ani, cu disponibilitate mai mare de cumpărare, au făcut achiziţii online. Un alt factor care a contribuit la evoluţia pozitivă a industriei eCommerce în 2020 a fost gradul mare de deschidere al comercianţilor către a face parteneriate, asocieri, către a găsi noi surse de venit. Este o tendinţă care se va manifesta şi în perioada următoare şi care determină o creştere rapidă a numărului de marketplace-uri.

Anul 2020 a generat o schimbare radicală a comportamentului de consum în toată lumea. Iniţial, lockdown-ul a fost motorul principal pentru creşterea vânzărilor, mai ales pe categorii de produse neajunse încă la o maturitate în eCommerce. Ulterior, clienţii au găsit suficiente motive pentru a păstra acest comportament de consum: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gamă mai mare de produse, economii de timp şi bani, siguranţă mai mare etc”, spune Cristi Movilă, Growth Leader pentru Europa Centrală şi de Est la VTEX.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și