Cel mai bun fotbalist din lume se transformă într-o investiție sigură pentru Electronic Arts
Săptămâna trecută, EA Sports a lansat o nouă reclamă pentru jocul FIFA 15. Vedeta spotului este starul Lionel Messi de la FC Barcelona, care „se duelează” cu mijlocașul Eden Hazard de la Chelsea, într-un meci „urmărit” de un public format din oameni de zăpadă și ornamente de Crăciun. Spotul de 50 de secunde este difuzat de rețelele tv, dar poate fi vizualizat și online.
Reclama a înregistrat deja peste 1,6 milioane vizualizări online, între 5 decembrie și 17 decembrie. Potrivit venturebeat.com, reclama cu Messi a reprezentat un succes față de cea lansată de producătorul de jocuri Machine Zone pentru Game of War, în care apare fotomodelul Kate Upton. Aceasta a reușit să adune doar 200.000 de vizualizări.
În condițiile în care companiile de jocuri video au cheltuit până la 18 decembrie circa 675 milioane dolari pentru reclamele tv, recuperarea investițiilor este vitală. Din nefericire pentru cei de la Machine Zone, cele mai multe vizualizări din cele 200.000 au fost plătite. În cazul EA, popularitatea lui Messi și Hazard face toți banii și lucrurile merg de la sine.
Machine Zone a cheltuit 12 milioane de dolari începând cu luna decembrie pentru a promova spotul cu Kate Upton de 1.300 de ori. EA a investit doar 1,2 miliuoane dolari pentru 157 de difuzări. Potrivit specialiștilor de la ISpot.tv, Messi „se propagă” mai degrabă pe calea social media și a internetului, decât pe cea a televiziunii.