Conform studiului „Running in Romania”, care va fi lansat în prima jumătate a lunii mai de Quantix Marketing Consulting, 31 la sută dintre repondenți și-au luat mult mai în serios rolul de practicant de sport anul trecut, fiind mult mai activi decât în 2013. De asemenea, mai mult de jumătate dintre ei intenționează să își aloce mai mult timp pentru sport în viitor.
Dintre cei care practică alergarea, o frecvența mai ridicată, de cel puțin 2-3 ori pe lună, se regăsește la aproximativ 66 la sută. 38 la sută dintre aceștia au mai puțin de un an „vechime”, iar aproape jumătate dintre femeile care practică alergarea sunt începătoare.
Cei mai mulți practicanți de „jogging” aleargă singuri, 60 la sută, doar 2 la sută dintre aceștia fiind înscriși într-un club. Majoritatea femeilor care aleargă preferă compania altor persoane.
Locurile preferate pentru alergat sunt în aer liber, 61 la sută aleargă în parcuri și doar 22 la sută pe bandă în sălile de sport.
Conform raportului „Sport in România, the link between companies, brands and sport” (Sport in România, legătura dintre companii, mărci și sport), realizat de aceeași companie, o proporție de 91 la sută dintre persoanele din România din mediul urban interesate de sport consideră că acest domeniu este un promotor al imaginii țării în lume, dar se așteaptă la o implicare mai mare a statului. 83 la sută dintre cei care au răspuns întrebărilor consideră că se cheltuie prea puțini bani de la bugetul de stat pentru sport.
Studiul a fost realizat online pe un eșantion de 882 respondenți din mediul urban și relevă faptul că 89 la sută din populația urbană cu vârstă 18-70 de ani este conectată la sport (practică, citește sau se uită la sport). Există însă un segment destul de însemnat, 37,9 la sută care se informează, dar nu practică niciun fel de sport.
Un procent de 90 la sută dintre persoanele conectate la sport consideră că activitatea fizică este corelată cu starea de sănătate a populației. De altfel, sănătatea este și principalul argument pentru care părinții își încurajează copiii să facă sport (84 la sută).
Ca vârstă, segmentul celor între 25 și 34 ani include cei mai multi practicanți de sport, în ultimul an înregistrându-se creșteri în toate categoriile de vârstă de peste 25 de ani.
Rapoartele au fost realizate de Quantix Marketing Consulting prin intermediul platformei Sport Insights, care furnizează servicii de cercetare și consultanță în domeniul sportului.