Cursele de Formula 1 își pierd audiența. Flavio Briatore: „sunt mai degrabă contabili în mașină decât gladiatori”
„În Italia, care depinde de succesul Ferrari, scăderea este de 20 la sută, conform datelor oficiale după primele cinci curse ale sezonului 2014”, a adăugat Sanz.
Analizând audiențele combinate Rai și Sky în cazul ultimei curse, Marele Premiu al Canadei, situația în Italia pare și mai gravă, după ce s-a înregistrat o scădere de 3,5 milioane de telespectatori față de ediția 2013 a Grand Prix-ului de la Montreal.
„În Spania, țară ce este tot timpul cu un ochi pe Fernando Alonso, declinul este de 15 procente”, a spus Sanz.
Scăderea ratingurilor în Marele Circ a început odată cu dominația germanului Sebastian Vettel, când, la nivel global, audiența Formulei 1 a scăzut de la 515 milioane de telespectatori în 2011 la 500 de milioane în 2012.
Și datele prezentate de Formula One Management, companie condusă de Bernie Ecclestone, au arătat o scădere îngrijorătoare în 2013, de 50 de milioane de telespectatori, față de anul precedent.
Două piețe importante pentru Formula 1 au dat și ele o grea lovitură în această situație. În China, canalul cu acoperire națională CCTV a renunțat la drepturi în favoarea a 13 posturi regionale, ceea ce însemnat un „minus” de 30 de milioane de telespectatori, iar în Franța, F1 a fost preluată de televiziuni care transmit în sistem pay TV, „pierderea” fiind în acest caz de șase milioane de telespectatori.
Surpinzător, ținând cont că acum Formula 1 este dominată de Mercedes, iar Nico Rosberg este liderul clasamentului piloților, Germania se înscrie în aceeași tendință: o scădere de zece la sută anul trecut și una de trei la sută în 2014.
Italianul Flavio Briatore, fost conducător de echipă în Formula 1, explică declinul din 2014 prin noile reguli adoptate de FIA în Marele Circ.
„Ce avem noi acum nu este Formula 1. F1 este altceva. Multă lume nu se mai bucură de acest sport, pentru că mașinile nu mai fac atât de mult zgomot. Sunt piloți care economisesc carburant, piloți care efectuează doar false depășiri, când flapsul lor este deschis. Piloți care sunt mai degrabă contabili în mașină decât gladiatori”, a afirmat Briatore, pentru Radio24 după Canadian Grand Prix.
Deși este critic cu privire la noua eră din Formula 1, Ecclestone crede că situația se va îndrepta în viitor. „Vorbeam cu cei de la televiziunea germană RTL. Și îmi spuneau că este surprinzător faptul că în ciuda tuturor eforturilor lor ratingurile TV scad. De ce? Pentru că oamenii au prea mult timp. Folosesc Facebook, Twitter… au multe lucruri la care să se uite. Vezi că ratingurile au scăzut, dar în final lumea va reîncepe să se uite la televizor”, a declarat Ecclestone pentru Forbes, luna trecută.