DACĂ o să pățesc vreodată ceva, înseamnă că asta mi-a fost SOARTA. 50 de povestiri din viața lui MICHAEL SCHUMACHER
Fostul campion de Formula 1 Michael Schumacher a împlinit 50 de ani. Ultimii 5 i-a petrecut prin spitale și clinici, după teribilul accident de schi din 29 decembrie 2013, Dincolo de barajul construit de familie în calea curiozității jurnaliștilor, puține informații optimiste au ajuns către publicul larg.
Scumacher a câștigat șapte titluri mondiale și 91 de Mari Premii de Formula, curse memorabile sau controversate. O astfel de carieră nu putea să nu genereze mii de povești pentru fani, detalii și amintiri despre cel care a fost supranumit „Baronul Roșu”, și „Schuminator”, și „Schumy”, și „Regele Ploii”, și-n câte și mai câte alte feluri.
Unii au văzut în cariera lui Schumacher un lanț de coincidențe, o convergență spre magicul număr 7, alții – o dovadă de genialitate, sau, din contră, de aroganță și o răutate lipsită de fair-play. ProSport a realizat un inedit portret al marelui campion, bazat pe 50 de detalii inedite din cartea semnată de Karin Sturm și publicată la câteva luni de la accident, „Michael Schumacher. Biografia”.
1. „Nu pot să renunț la lucrurile care îmi fac plăcere doar pentru că mi s-ar putea întâmpla ceva. Dacă o să pățesc vreodată ceva, înseamnă că asta mi-a fost soarta,” declara Michael Schumacher, după cel mai serios accident din cariera de pilot de Formula 1 (Silverstone, 1999). Extrasul apare chiar pe coperta cărții biografice.
2. La patru ani, micuțul Michael conducea prin cartier o mașinuță pentru copii, ‘tunată” cu motor de moped (scuter). Când tatăl, Rolf, l-a văzut intrând într-un stâlp, a decis că nu este în siguranță și l-a anunțat că nu mai are voie să se dea decât pe circuit.
4. La început, casca de pilot îi era prea mare lui Schumi, așa că părinții i-o umpleau cu cârpe pentru a i-o fixa.
5. Michael Schumacher a câștigat prima sa cupă la vârsta de 5 ani, întrecând copii de 13 sau 14 ani. Trofeul primit era în forma unei mașinuțe albe, montate pe un suport de lemn.
…
7. Prima întâlnire a lui Michael Schumacher cu legendarul Ayrton Senna a avut loc în 1980. Michael a mers cu tatăl său în Belgia, la Nivelles, pentru a urmări Campionatul Mondial de Karting și a fost fascinat de talentul băiatului cu cască galbenă și stil spectaculos care a terminat întrecerea pe doi.
10. Schumacher a avut un singur cuvânt pentru a descrie lecțiile de franceză, de câte trei ore pe zi, luate în 1995, pe vremea când pilota un Benetton cu motor Renault: tortură. El nu a avut însă probleme să învețe engleza, conștient fiind că este un imperativ și un atu în motorsport.
11. Michael a absolvit un curs de mecanic auto, care i-a adus venituri, la început, de 825 de mărci. Ulterior, s-a bazat pe aceste cunoștințe pentru a înțelege mai bine mașinile și pentru a dialoga cu inginerii și mecanicii din echipele sale.
12. La prima cursă disputată în Formula Ford, prietenii l-au motivat pe tânărul Schumacher arătându-i un număr al revistei Playboy. „Dacă vei câștiga, poți să îți alegi una”, i-au spus. Michael a câștigat, și-a cerut premiul și a primit o pagină ruptă din revistă.
15. Cooptat de Mercedes în programul de tinere talente, Michael Schumacher a reușit să își îmbunătățească nu doar abilitățile de pilot, ci și personalitatea, devenind un profesionist desăvârșit. Pentru a scăpa de timiditate, a luat cursuri de retorică și a făcut simulări de interviuri tv.
16. Michael Schumacher a făcut un prim test cu o mașină de Formula 1, în august 1991, pe un Jordan, echipă pentru care avea să și debuteze în scurt timp. Mașina verde avea ca sponsor principal băutura răcoritoare 7 Up.
17. Michael Schumacher a primit șansa de a pilota în Formula 1, în premieră, la Spa, datorită unui incident provocat în trafic, la Londra, de pilotul titular Jordan, Gachot. Folosirea spray-ului lacrimogen pentru a-și face dreptate, atitudinea de justițiar și decizia de a angaja 22 de avocați nu l-a ajutat pe Gachot să evite pușcăria, situație în care Eddie Jordan a fost nevoit să îi găsească rapid un înlocuitor.
18. Deși locuia la numai 100 km de circuitul de la Spa, când a trebuit să debuteze acolo, la volanul unui bolid de F1 Jordan, nu cunoștea deloc traseul. Joi, înaintea weekendului de cursă, Michael a parcurs kilometrii pistei cu bicicleta, pentru a-l învăța.
23. La Marele Premiu al Japoniei, în 1991, Schumacher a pilotat 35 de tururi cu suport cervical, după ce, în antrenamente, a atacat prea tare un viraj și a pierdut de sub control mașina, la 310 km/h, s-a răsucit pe pistă și s-a lovit cu spatele monopostului de zid. Apoi, motorul lui a cedat.
…
25. Michael Schumacher zâmbea și plângea după prima cursă câștigată, la Spa, în 1992. În aceeași seară, conducea la volanul mașinii personale până în Kerpen, apoi își urca familia în avion, pentru o vacanță de o săptămână.
28. La aniversarea a 10 ani de căsătorie, Michael i-a dăruit soției sale o fermă în Elveția, la Givrins, unde Corinna să-și transforme pasiunea – caii și călăritul în stil western – în sursă de venit. În 2012, soții Schumacher au cumpărat o a doua fermă la granița statului Texas, în SUA.
29. Pisicile familiei Schumacher au primit numele de Mosley (n.r. Max Mosley, președinte FIA între 1993 și 2009) și Ecclestone (n.r. Bernie Ecclestone, boss-ul suprem al F1 începând cu anii ”70).
30. „Singuri suntem un cuvânt, împreună suntem o poezie„, era scris pe invitațiile celor 70 de oaspeți de la nunta lui Michael și a Corinnei.
31. Toată viața, Schumacher l-a considerat pe Boris Becker un exemplu negativ, declarând: „nu vreau să trăiesc ca Becker, care își transformă fiecare chestiune privată într-un eveniment de interes public”.
…
35. Înghețata favorită a lui Michael Schumacher are aromă de fistic și banane.
…
37. În 1997, valul de critici pornit împotriva lui Schumacher după finala campionatului, de la Jerez, cu scoaterea în decor a lui Villeuneuve a fost atât de puternic încât popularitatea lui Schumi a scăzut dramatic chiar și în Germania. Obiectele promoționale cu însemnele lui au rămas pe rafturi luni de zile.
46. După ce s-a retras prima dată din Formula 1, Michael Schumacher a încercat mai multe sporturi extreme: motociclism viteză, salturi cu parașuta, zbor cu zmeul, scufundări.
47. „În ultima perioadă am învățat să pierd„, spunea Schumacher despre „era Mercedes”.
48. Ultima cursă a carierei s-a încheiat cu un loc 7 care a închis, simbolic, cercul, pentru Michael Schumacher.
Citește în ProSport, toate cele 50 de amănunte inedite din viața lui Michael Schumacher
Michael Schumacher era conștient, dar agitat în minutele imediat următoare accidentului de schi din 29 decembrie 2013. Și-a pierdut cunoștința în timp ce elicopterul îl transporta spre clinica din Grenoble. Raportat inițial ca un accident minor, situația lui Michael Schumacher s-a adeverit a fi critică.
Supus unor intervenții chirurgicale succesive, pentru a opri hemoragiile craniene, lui Schumacher i-a fost indusă coma artificială, pentru a i se oferi cele mai bune șanse de supraviețuire. După șase luni, germanul a fost trezit, treptat, însă gradul de recuperare rămâne necunoscut chiar și în zua de astăzi.