Prima pagină » Sport » Finala Bayern-Borussia ascunde o rivalitate mai veche decât Liga Campionilor: Adidas-Puma

Finala Bayern-Borussia ascunde o rivalitate mai veche decât Liga Campionilor: Adidas-Puma

Finala Bayern-Borussia ascunde o rivalitate mai veche decât Liga Campionilor: Adidas-Puma
Finala Ligii Campionilor, Bayern Munchen-Borussia Dortmund, care va avea loc sâmbătă pe stadionul Wembley, ascunde o confruntare mai veche chiar decât cea mai prestigioasă competiție intercluburi din Europa: lupta fratricidă dintre companiile de echipament sportiv Adidas și Puma.

Finala Ligii Campionilor, Bayern Munchen-Borussia Dortmund, care va avea loc sâmbătă pe stadionul Wembley, ascunde o confruntare mai veche chiar decât cea mai prestigioasă competiție intercluburi din Europa: lupta fratricidă dintre companiile de echipament sportiv Adidas și Puma.

În timp ce Bayern și Borussia vor încerca să câștige a 58-a finală a Ligii Campionilor, sponsorii care le furnizează echipamentul, ambii cu sediul în orașul german Herzogenaurach, vor bifa un nou capitol al unei rivalități datând de la mijlocul secolului trecut.

Echipa favorită de sâmbătă, Bayern, poartă echipament produs de Adidas, în timp ce furnizorul Borussiei este Puma. Logo-ul Adidas a apărut în cinci din ultimele 10 finale, în timp ce pentru Puma va fi prima prezență într-o finală începând din 2004.

Acesta este una dintre rarele vești bune pentru Puma în eforturile companiei de a prinde din urmă liderii pieței mondiale de echipament pentru fotbal, Adidas și Nike.

Sprijinirea eventualului câștigător al Ligii Campionilor ar fi mult mai importantă pentru Puma decât pentru Adidas, a declarat Sebastian Frericks, analist la banca Metzler, din Frankfurt.

„Puma nu poate investi la fel de mulți bani în sponsorizări precum Adidas și Nike, astfel că trebuie să-și aleagă echipele cu forte mare atenție”, a spus Frericks.

Prezența în finală asigură celor două branduri expunere în fața milioanelor de fani care vor urmări meciul, iar învingătorul va beneficia chiar și de un mic stimulent prin vânzarea de replici ale tricourilor, potivit băncii de investiții Bryan Garnier & Co.

Adidas este lider pe piața globală de echipament pentru fotbal, cu vânzări doar pentru acest sport de peste 1,7 miliarde de euro anul trecut. Puma obține din fotbal doar 10% din veniturile anuale de 3,3 miliarde de euro, estimează banca Metzler. Vânzările Nike de echipament pentru fotbal s-au situat la 2 miliarde de dolari anul trecut.

Ambele companii germane au la origine o afacere înființată în anii ’20 în Bavaria de frații Adolf și Rudolf Dassler. După mai multe disensiuni, Rudolf a lansat Puma în 1948, iar Adolf a înființat Adidas în 1949. Șapte ani mai târziu, Real Madrid învingea echipa franceză Stade de Reims cu scorul 4-3 în prima finală a Cupei Europene, Liga Campionilor de astăzi.

Autor