Maria Șarapova a ocupat prima poziție pentru al nouălea an consecutiv, ultima perioadă analizată fiind iunie 2012 – iunie 2013. Averea Șarapovei este estimată la peste o sută de milioane de dolari
Din suma de 29 de milioane de dolari pe care a câștigat-o într-un an, doar șase milioane de dolari sunt premiile obținute la turneele de tenis, restul fiind reprezentat de contractele de imagine.
Veniturile Mariei Șarapova au „explodat” în 2004, când se impunea la Wimbledon, la vârsta de 17 ani, iar companii precum Nike, Head, Samsung Electronics, Tag Heuer, Porsche și Evian se numără printre cele care și-au asociat imaginea cu ea.
Șarapova, care locuiește acum la Bradenton, în Florida, s-a lansat și în afaceri, ea inaugurând în 2012 linia de bomboane „Sugarpova”. Dulciurile sunt disponibile acum în 15 state, iar compania se așteaptă să vândă 1,5 milioane de pungi de bomboane, la un preț de 5-6 dolari pe unitate. Ea intenționează să se lanseze și în alte afaceri precum modă, accesorii și make-up.
Cel mai mare contract de sponsorizare încheiat vreodată de o sportivă a fost cel dintre Șarapova și compania amercană Nike, semnat în 2010, care îi aduce rusoaicei 70 de milioane de dolari în opt ani.
Rusoiaca a depășit-o astfel pe numărul 1 WTA, americanca Serena Williams, care a câștigat „numai” 20,5 milioane de dolari, dintre care 8,5 milioane de dolari din tenis și 12 milioane de la sponsori precum Nike, Wilson, Gatorade și OPI, aflându-se pe locul 68 în topul general realizat de Forbes.
Simona Halep și Maria Șarapova se vor întâlni, sâmbătă, de la ora 16.00, în finala turneului de la Roland Garros. Învinsa în acest ultim act va primi 1.300 de puncte WTA și un premiu de 825.000 de euro, iar câștigătoarea turneului 2.000 de puncte și 1.650.000 de euro.