Prima pagină » Sport » Nici măcar NU știam că banii mei merg acolo! Cum s-a salvat Lance ARMSTRONG de la FALIMENT, după ce a fost deposedat de titluri

Nici măcar NU știam că banii mei merg acolo! Cum s-a salvat Lance ARMSTRONG de la FALIMENT, după ce a fost deposedat de titluri

Nici măcar NU știam că banii mei merg acolo! Cum s-a salvat Lance ARMSTRONG de la FALIMENT, după ce a fost deposedat de titluri
Fostul ciclist Lance Armstrong a anunțat că investiția în compania Uber i-a salvat familia de la faliment. Uber Technologies Inc a depus documente pentru oferta publică inițială, făcând un pas mai aproape de ceea ce ar putea deveni una dintre cele mai mari și mai așteptate listări la bursă din toate timpurile, anunță Reuters.

„Nici măcar nu știam că banii mei merg la Uber. Credeam că Sacca a cumpărat acțiuni Twitter de la foști angajați…E prea frumos ca să fie adevărat. Această investiție ne-a salvat de la faliment”, a declarat Lance Armstrong, pentru CNBC.

Americanul a rămas fără cele șapte titluri din Turul Franței din cauza dopajului și a trebuit să plătească și despăgubiri de peste 100 de milioane de dolari. Lance Armstrong a anunțat că investiția în Uber a fost făcută în 2009 prin intermediul companiei Lowercase Capital a investitorului Chris Sacca, valoarea fiind de 100.000 de dolari. El nu a vrut să declare suma câștigată acum, ca urmare a acțiunilor acumulate în urmă cu nouă ani. Oricum, suma este una uriașă fiindcă fostul campion a cumpărat procente la Uber când societatea respectivă valora 3.7 milioane de dolari, iar acum e cotată la 120 de miliarde de dolari.

Fostul ciclist Lance Armstrong a recunoscut, în 2013, într-un interviu acordat prezentatoarei Oprah Winfrey că s-a dopat, confirmând că a luat EPO și alte produse. „Pentru cei mai mulți oameni e prea târziu și asta e din vina mea. Văd situația ca pe o minciună mare care s-a repetat de multe ori”, a spus el atunci.

Uber a depus, discret, documentele pentru oferta publică inițială, odată cu rivalii de la Lyft

Uber Technologies Inc a depus documente pentru oferta publică inițială, făcând un pas mai aproape de ceea ce ar putea deveni una dintre cele mai mari și mai așteptate listări la bursă din toate timpurrile, anunță Reuters.

Compania a depus documentele în aceeași zi cu rivalii de la Lyft. Depunerile simultane continuă lupta prelungită dintre Uber și Lyft, care oferă servicii asemănătoare și practică aceleași tarife. Uber își dorește cu ardoare să învingă Lyft pe Wall Street, spun surse familiare cu acest subiect.

Documentele depuse marchează scena pentru una dintre cele mai mari listări din tehnologie. Uber a fost evaluată, cu ocazia celei mai recente runde private de finanțare, la 76 de miliarde de dolari, iar în oferta publică ar putea atinge 120 de miliarde de dolari.

Listarea companiei, anul viitor, va fi cea mai mare dintr-un șir de intrări la bursă ale companiilor din Silicon Valley, printre care compania de închiriere de apartamente Airbnb Inc și firma de mesagerie Slack. Dar planurile companiilor ar putea fi afectate de volatilitatea piețelor, din ce în ce mai resimțită.

Listarea va fi și un test al toleranței investitorilor de la bursă față de controversele legale și din interiorul companiei cu care s-a confruntat Uber în cea mai mare parte a anului, dar și de apreciere a transformării companiei impusă de CEO-ul Dara Khosrowshahi.

Khosrowshahi a preluat șefia Uber cu puțin mai mult de un an în urmă și a declarat în repetate rânduri că va lista Uber în 2019. În august, el a angajat primul director financiar al companiei în mai mult de trei ani.

Împreună, Uber și Lyft vor testa și apetitul investitorilor pentru afacerile de tip ride-sharing, care s-au dovedit extrem de populare, dar și neprofitabile.

Uber a pierdut, în al treilea trimestru, 1,07 miliarde de dolari și se confruntă cu încetinirea creșterii. Veniturile sale au fost în T3 de 2,95 miliarde de dolari, o creștere de 5% față de trimestrul precedent. Rezervările au crescut cu doar șase procente.

Uber a obținut în jur de 18 miliarde de dolari de la investitori privați, începând cu anul 2010. Compania operează în mai mult de 70 de țări, în timp ce Lyft doar în SUA și Canada, dar intră într-o perioadă de expansiune globală.

Uber și-a adăugat, de asemenea, o serie de alte afaceri, care sunt în creștere, dar care încă nu au profituri sustenabile. Acestea includ transportul de mărfuri, livrarea de alimente și închirierea de biciclete electrice și scutere.