Prima pagină » Sport » Niki Lauda, omul care a iubit pericolul mai mult decât victoria, a murit. Fostul multiplu campion de Formula 1 avea 70 de ani

Niki Lauda, omul care a iubit pericolul mai mult decât victoria, a murit. Fostul multiplu campion de Formula 1 avea 70 de ani

Fostul multiplu campion de Formula 1, Niki Lauda, în vârstă de 70 de ani, a decedat, potrivit informațiilor făcute publice de familia acestuia, informează BBC.

Fostul multiplu campion de Formula 1, Niki Lauda, în vârstă de 70 de ani, a decedat, potrivit informațiilor făcute publice de familia acestuia, informează BBC.

„Cu profundă tristețe anunțăm că iubitul nostru Niki a decedat luni, în prezența familiei sale”, au anunțat rudele lui Lauda, prin intermediul unui comunicat.

Fostul pilot austriac a fost campion mondial de Formula 1 în anii 1975 și 1977, ca membru al echipei Ferrari și în 1984, alături de McLaren. În 1976 Lauda a suferit arsuri grave în urma unui accident în timpul Marelui Premiul al Germaniei, însă a revenit în circuit.

Niki Lauda s-a îmbolnăvit de gripă în luna ianuarie a acestui an, motiv pentru care a fost internat în spital timp de zece zile. Fostul campion mondial suferise un transplant pulmonar în august 2018.

Niki Lauda, omul care a iubit pericolul mai mult decât victoria

Legendarul pilot de Formula 1 și triplu campion mondial, Niki Lauda, care a murit luni la vârsta de 70 de ani, va fi mereu ținut minte pentru teribilul său accident din 1976, relatează France24.

Ambiția și determinarea multiplului campion mondial au rămas de neclintit chiar și în urma accidentului tragic, Niki Lauda făcând o revenire spectaculoasă și câștigând încă de două ori titlul mondial, înainte să-și dezvolte propriile linii aeriene și să devină un om de afaceri de succes.

Lauda, membru al echipei Ferrari, debutase în campionatul mondial din Formula 1 cu an mai devreme și era în fruntea clasamentului atunci când la data de 1 august, 1976, vehiculul în care se afla a ieșit de pe pistă pentru motive care nu au fost niciodată dezvăluie, autoturismul izbucnind în flăcări pe circuitul de la Nürburgring, din Germania.

Lauda a fost blocat în mașina în flăcări timp de aproape un minut înainte să fie scos de alți șoferi care au oprit pentru a-l salva, aceștia riscându-și viețile. Costumele de curse ale acestora au fost și ele arse din cauza căldurii excesive.

Imaginile cu accidentul oribil au făcut înconjurul lumii. Cu doar câteva zile mai devreme, Lauda declara într-un interviu că „pe circuitul de la Nürburgring, dacă mașina ta are probleme, ai șanse 100% de a muri”, informează France24.

La doar șase săptămâni de la tragicul accident și după ce a primit ultima împărtășanie pe patul de spital, Niki Lauda a surprins întreaga lume cu o revenire la circuitul Italian Grand Prix în Monza.

Lauda a participat la cursă acoperit cu bandaje, după ce suferise arsuri de gradul al treilea pe față și pe mâni și inhalase fum toxic. Un jurnalist prezent la raliu povestea șocat cum l-a văzut pe Lauda când și-a scos bandajele pline de sânge de pe scalp.

Austriacul a pierdut doar două curse în acel sezon și și-a menținut avantajul de trei puncte față de britanicul James Hunt la finalul de sezon la Grand Prix Japonia.

În sezonul următor, în 1977, Lauda câștigă al doilea campionat mondial de Formula 1 cu echipa Ferrari. Acesta s-a retras la sfârșitul anului 1979 pentru a-și urma a doua pasiune, aviația civilă.

Totuși, s-a întors în circuit în 1982, de data aceasta cu echipa McLaren, cu care a câștigat al treilea și ultimul titlu de campion mondial în 1984.

Lauda a înființat linia aeriană Lauda Air în 1979, compania fiind cumpărată de Austrian Airlines în 2002.

În 2004, fostul pilotul a creat compania aeriană low-cost Niki, aceasta fiind cumpărată în 2011 de Air Berlin.

Cu toate acestea, Air Berlin s-a desființat, iar Lauda și-a recâștigat compania în ianuarie 2018, fiind în competiție cu IAG, proprietarul companiilor British Airways și Ryanair. Compania a fost redenumită LaudaMotion, dar printr-o altă răsturnare de situație, Lauda a vândut majoritatea acțiunilor către Ryanair două luni mai târziu.

Fostul pilot a lucrat ca și comentator , consultant pentru Ferrari în anii 1990, dar și director de echipă la Jaguar la începutul anilor 2000. În 2012, a devenit membru al comisiei fără funcții executive al Mercedez.

Arogant și încrezător, Niki Lauda nu s-a mulțumit niciodată cu „nu” drept răspuns și a stârnit controverse în Formula 1, iar mai apoi în propriile afaceri, prin comportamentul său intransigent.

Într-un interviu cu AFP la Monaco Gran Prix în urmă cu un an, Lauda a criticat sistemul de protecție Halo instalat în cabinele mașinilor de curse, spunând că diminua farmecul sportului.

Fostul campion mondial a fost operat și a suferit un transplant pulmonar în august 2018, în urma unei infecții la plămâni, aceștia fiind încă afectați și slăbiți de accidentul din 1976.

Cu ani în urmă, Lauda a suferit multiple transplanturi de rinichi. Atunci când unul dintre acestea a eșuat, un al doilea rinichi a fost donat de iubita sa Birgit Wetzinger, fostă stewardeză, cu care s-a căsătorit în 2008. În afară de gemenii celor doi, un băiat și o fată în 2009, Lauda avea de asemenea trei băieți din relații anterioare.

Niki Lauda s-a născut drept Andreas Nikolaus la 22 februarie 1949, în Viena, într-o familie înstărită, care nu împărtășea aceeași pasiune pentru cursele auto.

Andrei Văcaru a absolvit studiile de licență la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București în anul 2013, dar și un master în Comunicare în cadrul ... vezi toate articolele