Bogdan Sonea, marketing manager la Forza Rossa, firma controlată de fostul ministru al Sănătății Ion Bazac, a declarat pentru gândul că există un dosar depus de firma pe care o reprezintă pentru participarea în Formula 1. În acest moment, nu există nu răspuns oficial din partea FIA în privința dosarului de participare, susține reprezentantul Forza Rossa. Firma lui Bazac urmează să colaboreze cu Colin Kolles, german de origine română, fost manager în Formula 1 la Jordan, Midland, Spyker, Force India și HRT.
Jurnalistul britanic Adam Cooper susține pe blogul său că echipa Forza Rossa a primit acceptul de a FIA pentru a concura în Campionatul Mondial de Formula 1. El precizează că FIA nu a anunțat încă oficial decizia luată. Sursa citată afirmă că Forza Rossa ar beneficia de un acord pentru folosirea motoarelor Renault și de o colaborare cu uzina lui Kolles de lângă Munchen.
„Da, este adevărat. Există un dosar depus de către Forza Rossa, iar în momentul de față așteptăm un răspuns oficial din partea FIA cu privire la viitoarea noastră participare în marele Circuit”, a declarat pentru gândul Sonea. El a admis că firma Forza Rossa, controlată de fostul ministru al Sănătății, Ion Bazac, va colabora cu Collin Kolles, fost manager în Formula 1.
Bogdan Sonea, marketing manager la Forza Rossa
„Collin Koles va fi partenerul nostru, având în vedere experiența dumnealui în F1, în pregătirea și punerea la punct a tuturor detaliilor cu privire la participarea noastră în Formula1″, a subliniat reprezentantul Forza Rossa.
Bogdan Sonea a avut rezerve să dezvăluie anumite detalii din interior, dar a precizat că „Forza Rossa este deținătoarea dosarului, dar numele echipei care va participa în F1 nu este încă definitivat”.
În privința bugetului alocat participării în Marele Circuit, Sonea nu dă foarte multe detalii.
„Bugetul rămâne o necunoscută și pentru noi și sunt foarte multe lucruri de pus la punct, printre care partea financiară. Nu putem estima acest buget. Dosarul este pe Forza Rossa și ulterior, ca orice echipă, vom exista potențiali parteneri, dar nu s-a stabilit încă acest lucru”, a declarat Sonea.
Chiar dacă neoficial, au apărut informații că motorizarea viitoarei echipe va fi asigurată de Renault, Sonea nu o confirmă, dar nici nu o infirmă.
Întrebat dacă motoarele care vor echipa viitoarele monoposturi vor proveni de la Ferrari sau de la Renault, Bogdan Soneau răspunde: „nu vă pot spune acest lucru”.
Despre o colaborare cu Renault și Dacia, reprezentantul Forza Rossa, adaugă: „chiar nu vă pot menționa acest aspect. Nu am stabilit și nu putem confirma sau infirma aceste zvonuri”.
Bogdan Sonea, marketing manager la Forza Rossa, subliniază că proiectul este 100% privat și că nu există un sprijin din partea Guvernului sau ale altor autorități.
„E un proiect care dorim să devină o emblemă în plan internațional în modul în care România știe să genereze valoare și performanță”, a spus reprezentantul firmei Forza Rossa.
Forza Rossa, unicul importator Ferrari pentru România, Bulgaria și Republica Moldova. Începând cu 2011, compania este și reprezentant exclusiv al mărcii britanice Lotus în România, Serbia, Muntenegru și Republica Moldova. Forza Rossa este deținută de soții Camelia și Ion Bazac (fost ministru al Sănătății) prin Forza Rossa Holding.
Firma controlată de Ion Bazac, Forza Rossa, va trebui să depună până pe 23 iunie o garanție bancară de 20 de milioane de dolari pentru a intra oficial de anul viitor pe grila Campionatului Mondial de Formula 1, informează motorsport.com.
Citește și România va avea o echipă în Formula 1