Prima pagină » Sport » Președintele Volkswagen a respins mereu intrarea în Formula 1, iar acum a plecat. Urmează o decizie mare

Președintele Volkswagen a respins mereu intrarea în Formula 1, iar acum a plecat. Urmează o decizie mare

Președintele Volkswagen a respins mereu intrarea în Formula 1, iar acum a plecat. Urmează o decizie mare
Președintele grupului Volkswagen, Ferdinand Piech, un opozant al intrării mărcii în Formula 1, a demisionat după un conflict cu președinte executiv Martin Winterkorn, ceea ce alimentează speculațiile privind apropierea companiei germane de Marele Circ, informează planetf1.com.

Piech, președintele Comitetului Director al VW Group, s-a opus intrării Volkswagen în Formula 1 din cauza conflictului pe care îl are cu administratorul drepturilor comerciale ale F1, Bernie Ecclestone.

În contrast cu Piech, Winterkorn este cunoscut ca un partizan al extinderii Volkswagen în sporturile cu motor.

Interesul Volkswagen pentru Marele Circ este încurajat de succesul global de marketing înregistrat de grupul rival Daimler, de care aparține campioană mondială, Mercedes AMG.

Mai mulți membri ai Comitetului Director al VW consideră Formula 1 ca fiind un instrument promoțional global mai eficient decât cele în care este implicată compania prin programele ei de sporturi automobilistice.

Pe lângă VW și Audi, printre mărcile grupului se numără Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda și Seat.

Volkswagen Group este implicat în acest moment în trei programe sportive: cu Porsche și Audi în Campionatul Mondial de Anduranță, cu Audi în Campioantul German de Turisme (DTM) și cu Volkswagen în Campionatul Mondial de Raliuri.

Valoarea globală a publicității de care a beneficiat Mercedes în aparițiile televizate din sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Formula 1 a fost de 2,8 miliarde de dolari.

În comparație, valoarea publicității de care a beneficiat VW prin programele sale din motorsport a fost estimată la 30 de milioane de dolari.

Mercedes a cheltuit suma netă de 145 de milioane de dolari în Formula 1, fără a include aici banii primiți de la sponsori și de la Ecclestone. Cheltuielile similare ale VW în sporturile în care a participat au fost de peste 2,5 ori mai mari – 350 de milioane de dolari.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului