Prima pagină » Sport » România s-a transformat în țara pariorilor și practicanților jocurilor de noroc

România s-a transformat în țara pariorilor și practicanților jocurilor de noroc

Industria de gambling din România a „explodat" în ultimii ani, numărul celor care practică jocuri de noroc sau pariază pe evenimente sportive având șapte cifre.

Potrivit Institutului Național de Statistică, în vara acestui an, în țara noastră existau peste 13.000 de agenții de pariuri terestre, de 3,5 ori mai multe decât în 2015 și mai multe decât farmaciile (care erau aproximativ 9.400) sau sucursalele bancare (în număr aproximativ de 4.500). În același timp, la agențiile de pariuri și la cazinourile online sunt înregistrați sute de mii de jucători constanți.

Explicația pentru creșterea numărului de jucători constă în avantajele tot mai mari de care beneficiază aceștia, care ar trebui să îi ajute câștige mai mulți bani. Aceste avantaje sunt oferite atât de operatorii offline, cât și – mai ales – de casele de pariuri online.

INDUSTRIA OFFLINE

Câteva dintre avantajele oferite de casele de pariuri terestre:

diversificarea prezenței în teritoriu a agențiilor. Acestea au depășit perimetrul orașelor, prin încheierea de parteneriate în sistem franciză cu operatori economici din sate și comune;

renunțarea la unele restricții cum ar fi un număr minim de selecții pe bilet, care era impus de casele de pariuri în anii „de pionierat”;

diversificarea opțiunilor de pariere. În încercarea de a concura cu „online-ul”, operatorii tereștri au „inventat” pariuri speciale care atrag o anumită categorie de jucători.

INDUSTRIA ONLINE

Înainte de a enumera „inovațiile” aduse de agențiile de pariuri sportive și de cazinourile online în ultimii ani, trebuie spus că dezvoltarea galopantă a fost favorizată de progresul tehnologic și de faptul că Internetul și desktop-urile/ telefoanele inteligente/ tabletele au încetat să mai fie un lux.

Pariorii sunt atrași de:

posibilitatea de a juca de oriunde, oricând, apărută o dată cu lansarea aplicațiilor pentru pariuri mobile și optimizarea site-urilor pentru ecrane mai mici. În prezent, majoritatea românilor intră pe Internet de pe telefon sau de pe tabletă;

site-urile de pariere în limba română. Rând pe rând, operatorii care au obținut licență de la Oficiul Național pentru Jocurile de Noroc au lansat platforme în limba română, ușor de parcurs. Astfel, jocul a devenit accesibil și pentru pariorii care nu cunosc o limbă străină;

ofertele promoționale acordate atât la înregistrarea pe site-ul de pariuri, cât și periodic. Recompensele sunt multiple: fonduri suplimentare în valoare cu un procent din suma depusă, bonus fără depunere, pariuri fără risc, pariuri gratuite, cote mărite, rotiri gratuite la cazinourile online, rambursarea mizei pentru biletele pierdute în diverse situații, concursuri de pronosticuri cu participare gratuită;

platforma de video streaming live. De puțin timp, platformele caselor de pariuri online s-au transformat în adevărate televiziuni de sport, care transmit în direct zeci de mii de evenimente sportive în fiecare an. Operatorii de top nu transmit toți aceleași meciuri, astfel că sunt puține competiții de prim plan din toată lumea care nu pot fi nu pot fi văzute la o calitate foarte bună de cineva care are conturi deschise la două-trei agenții de pariuri online.

posibilitatea de a alimenta contul online cu cash. Operatorii online au ținut cont și de studiul potrivit căruia mulți dintre români încă se tem să folosească un card bancar pentru operațiunile financiare. Casele de pariuri care au și agenții terestre oferă posibilitatea de a alimenta contul online cu bani gheață, la ghișeele de tip CashPoint. Cele care operează exclusiv online au încheiat contracte cu terți. De exemplu, la cea mai populară agenție online din țara noastră se poate alimenta contul prin TopPay, în peste 260 de puncte „terestre”.

dezvoltarea comunităților de pariori. O contribuție la dezvoltarea fenomenului o au și comunitățile de pariori, care își măresc constant numărul de membri. Celor care pariază le place să interacționeze cu alții ca ei, să schimbe idei, să comenteze ponturi și strategii.

Autor

Citește și