Prima pagină » Sport » Românul care dă 300.000 euro pe an ca să DEVINĂ adversarul lui Verstappen în Formula 1

Românul care dă 300.000 euro pe an ca să DEVINĂ adversarul lui Verstappen în Formula 1

La 16 ani, Andrei Dună va concura în cel de-al doilea sezon de Formula 4, unde are costuri de peste 300.000 de euro! Obiectivul tânărului pilot este să ajungă în cel mai tare campionat de monoposturi din lume.

La 16 ani, Andrei Dună trăiește experiența vieții în motorsport. După ce anul trecut a concurat în Campionatul Franței de Formula 4, în 2024, tânărul pilot susținut de Federația Română de Automobilism Sportiv trece la un alt nivel.

„ Formula 4 din Campionatul Spaniei, nu este cu mult diferită față de cea din Franța, dar ca si competiție este net superioară față de ce am avut anul trecut”, a spus Andrei Dună, pilot de Formula 4.

Românul care dă 300.000 euro pe an să devină adversarul lui Verstappen în Formula 1

Anul acesta, Andrei va concura pe cele mai tari circuite de Formula 1 din Europa. „Cred că unul dintre cele mai spectaculoase circuite pe care am concurat a fost Spa-Francorchamps. Abia aștept să concurez pe Barcelona, dar și pe Portimao din Portugalia”, a spus Andrei Dună, pilot de Formula 4.

Pe plan internațional, Andrei își dorește ca Formula 4 să fie începutul său în lumea monoposturilor: „Cel mai mare vis al meu este să ajung în Formula 1 și să îl am adversar pe Max Verstappen. Cred că stilul meu de condus se aseamănă cu cel al lui Verstappen și al lui Fernando Alonso. Ei vor o mașină mai instabilă pe spate dar cu o aderență mai mare pe față. Asta îmi place și mie”.

A fost copilotul lui Mihai Leu

Pilotul susținut de Federația Română de Automobilism Sportiv dezvăluie că pentru el și pentru familia lui, un sezon de Formula 4 este foarte costisitor.

„Undeva peste 300.000 de euro, deși este primul nivel al monoposturilor. Este un preț destul de mare, mai ales dacă nu ai o situație financiară foarte bună și nu ai nici sponsori”, a mai spus Andrei Dună.

Pentru a fi un pilot bun este nevoie de o pregătire pe măsură. Pentru asta, Andrei petrece mult timp la sală și are grijă la alimentație: „Pregătirea fizică e la fel de importantă ca antrenamentele în mașină. Unele persoane spun că e mult mai importantă și sunt de acord cu ele. Fac mai multe tipuri de antrenament, cardio, cu greutăți și circuite. Unele îmi plac mai mult, altele mai puțin, dar mă pregătesc și îmi dedic la fel de mult timp pentru toate. De asemenea, am mare grijă ce mănânc”.

Deși este foarte tânăr, Andrei a început aventura în motorsport la 11 ani. În țară, a concurat la Slalom Paralel, Rally Cross, Radical și la Super Rally, unde i-a fost copilot lui Mihai Leu: „A fost o onoare să concurez alături de Mihai Leu, e omul care m-a ajutat foarte mult și fără de care nu aș fi ajuns aici”.

Pentru Andrei experiența de anul trecut din Campionatul Franței de Formula 4, a fost una extraordinară. La o cursă care s-a desfășurat în Italia a trăit cel mai frumos moment din cariera sa: „Pentru mine cel mai frumos rezultat a fost un abandon. Știu că poate sună ciudat. Eram în Italia, anul trecut, și am mers în poziția 4 a toată cursa. Am fost aproape să îl depășeam pe cel de pe poziția a 3-a, dar în ultimul tur m-a lăsat motorul și a trebuit să abandonez. Pentru mine, acest rezultat a fost foarte important și mi-a oferit multă încredere”.

Pilotul și-a descoperit pasiunea pentru mașini la 3 ani, când și-a dat seama că recunoaște toate mărcile.

„Prima dată când am urcat la volan, dacă se poate spune așa, a fost la vârsta de 4 ani, împreună cu tata, eu ajungeam la volan, dar tata folosea pedalele pentru că eram mult prea mic ca să pot să conduc. La 11 ani am început aventura în motorsport, pe macadam, cu o mașină nu foarte competitivă, dar era o mașină de curse și asta m-a fascinat”, a mai spus pilotul.

Dacă va ajunge să concureze în Formula 1, pilotul susținut de Federația Română de Automobilism Sportiv are o dorință: „Mi-ar plăcea să îi cunosc pe Tom Cruise și pe Brad Pitt, sunt 2 actori mari pe care eu îi admir mult. Îmi place și Shakira”.

A început cu Slalom Paralel și Rally Cross

Andrei a început pilotajul sportiv pe secțiunea de macadam în campionatele României de Slalom Paralel și Rally Cross. În paralel, a excelat și în Campionatul Național de Anduranță pe circuitele de la Motorpark București și Transilvania Motor Ring de langă Târgu Mureș. În sezonul 2022 a concurat în cadrul Campionatului Național de Super Rally, desfășurat la București, Timișoara, Târgu Mureș, Mangalia, Craiova, Deva, sub îndrumarea lui Mihai Leu, întrecându-se cu piloți titrați precum Costel Cășuneanu, Jerome France, Vali Porcisteanu. De asemenea, a încheiat cu succes studiile Academiei Franceze de Automobilism Sportiv – Campionatul de Formula 4, cu sediul la Le Mans, care s-au desfășurat în perioada martie-octombrie 2023.

În țară, anul trecut, Andrei a evoluat în cadrul Radical Cup Romania, campionat organizat pe circuitele de la Motorpark si Motor Ring, unde este vicecampion la categoria SR1.

Andrei face parte din lotul național de juniori al Federatiei Române de Automobilism Sportiv.

Daniel Georgescu este jurnalist în mediul online de cinci ani, dar a lucrat și în presa scrisa locala, fiind născut in apropiere de Bucuresti. S-a mutat în Capitală și a fost acceptat la Gândul, ... vezi toate articolele