Sportul îmbunătățește performanțele școlare – STUDIU
Mișcarea fizică regulată îmbunătățește performanțele școlare ale adolescenților, conform unui studiu britanic publicat marți în revista British Journal of Sports Medicine, informează AFP.
Cercetătorii de la Universitatea Dundee, Scoția, au studiat în jur de 5.000 de tineri britanici, care au fost urmăriți de la naștere, la începutul anilor ’90, până la vârsta adolescenței, pentru a li se compara performanțele fizice și școlare la vârsta de 11 ani, 13 ani și 16 ani.
Durata și intensitatea activităților fizice a fost măsurată cu un accelerometru pe o perioadă care varia de la trei până la șapte zile.
La 11 ani, băieții făceau exerciții fizice moderate, până la viguroase, timp de 29 de minute pe zi, iar fetele făceau mișcare 18 minute pe zi, cu toate că recomandările pentru acest segment de vârstă sunt de 60 de minute pe zi.
Comparând performanțele școlare ale copiilor la engleză, matematică și științe ale naturii, cercetătorii au descoperit o corelație directă între mișcarea fizică și rezultatele bune la școală, cu un avantaj pentru fete în privința științelor exacte.
Corelația s-a dovedit cu atât mai semnificativă la vârsta de 16 ani, dacă adolescenții începuseră activitățile fizice la o vârstă timpurie, cu o creștere importantă a performanțelor școlare cu fiecare 17 minute suplimentare de sport zilnic la băieți și cu 12 minute pentru fete, începând cu vârsta de 11 ani.
„Este o descoperire importantă, mai ales în lumina programelor britanice și europene ce vizează creșterea numărului de femei care activează în domeniul științific”, declară autorii studiului, condus de psihologul Josephine Booth.
Autorii studiului precizează că au ajustat rezultatele pentru a ține cont de alți factori susceptibili de a afecta rezultatele școlare, cum ar fi o mamă fumătoare în timpul sarcinii, greutatea mică a fătului la naștere, pubertatea și alți factori socio-economici.
„Mai mult timp acordat exercițiilor fizice nu este numai un lucru benefic pentru sănătate și pentru starea generală a organismului, ci favorizează îmbunătățirea performanțelor școlare”, se arată în studiul cercetătorilor britanici.