„Steaua” este de vânzare. Cât oferă un cabinet de avocatură pentru marca sportivă
This browser does not support the video element.
„Domnule ministru, subscrisul cabinet de avocatură Nichita Vlad, vă informăm că intenționăm să formulăm ofertă reală de plată pentru sigla intitulată «Steaua București» pentru care înțelegem să oferim suma de 120.000 de euro. Oferta este valabilă 30 de zile începând cu data primirii de către dumneavoastră a prezentei scrisori de intenție”, se menționează în adresa transmisă Ministerului Apărării Naționale de către cabinetul de avocatură Nichita Vlad.
Oferta cabinetului de avocatură pentru marca Steaua este a doua primită de MApN în ultima săptămână.
La 6 mai, compania producătoare de vinuri Cotnari a anunțat public că intenționează să achiziționeze marca Steaua pentru ca aceasta să nu își piardă din valoare ca urmare a disputei dintre Clubul Sportiv al Armatei Steaua și gruparea din Liga I deținută de Gigi Becali.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a anulat, la 3 decembrie 2014, printr-o decizie irevocabilă, marca Steaua București înregistrată de gruparea de fotbal deținută de Gigi Becali, în procesul intentat acestuia de Clubul Sportiv al Armatei.
Clubul de fotbal din Liga I a fost acționat în instanță în 2011 de Clubul Sportiv al Armatei Steaua București, care a cerut anularea mărcii înregistrate de gruparea din Liga I. Tribunalul București a respins această cerere, în 17 aprilie 2012, decizie menținută de Curtea de Apel București, în 20 decembrie 2013, însă ICCJ a dat dreptate clubului sportiv.
De la decizia ICCJ, cele două părți au avut mai multe întâlniri pentru a discuta despre condițiile de utilizare a mărcii Steaua, fără a ajunge la un acord concret.
Conducerea MApN a solicitat FC Steaua zece la sută din totalul veniturilor pentru a-i permite să folosească marca, însă reprezentanții grupării patronate de Gigi Becali au refuzat.