Trenurile Soarelui repornesc litoralul Mării Negre la sfârşitul lunii iunie, dar din 12 iunie o serie de trenuri care vin din ţară în Bucureşti îşi vor prelungi parcursul până în Mangalia, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al CFR Călători, Dan Costescu.
„Trenurile Soarelui le avem în program pentru că într-un fel este evenimentul anului şi pentru CFR Călători. Au început pregătirile atât pentru vehicule, cât şi pentru personal. Sunt 51 de persoane din toată ţara care sunt detaşate în Mangalia pentru deservi aceste trenuri la cap de secţie şi vagoanele vor intra şi ele în pregătiri în diverse etape”, a spus Costescu, pentru Agerpres.ro.
Şeful CFR Călători a precizat că, începând cu data de 12 iunie, o serie de trenuri care ajung în Bucureşti îşi vor prelungi traseul până la Mangalia.
„În prima etapă, doar se prelungesc trenurile care vin din ţară de pe câteva rute din Bucureşti mai departe în Mangalia. De exemplu, trenul Baia Mare – Bucureşti cu grupă de Cluj şi grupă de Bistriţa se prelungeşte dincolo de Bucureşti, până în Mangalia. La fel trenul de Timişoara, la fel trenul de Iaşi cu grupă de Suceava, la fel trenul de Satu Mare. Toate merg în prima fază, adică începând de pe 12 iunie, până la Mangalia”, a explicat Dan Costescu.
Acesta a mai adăugat că în cea de-a doua fază, vor intra în circulaţie la sfârşitul lunii iunie 36 de trenuri, care vor lega diverse oraşe de litoral.
Viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România este de 68,86 km/h, iar la data de 30 august 2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km, se arată în raportul Corpului de control al primului-ministru, efectuat la Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” – S.A. (CFR SA).
„Potrivit informaţiilor transmise de CFR SA, la data de 30.08.2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km. Ca urmare a instituirii restricţiilor de viteză, a fost diminuată viteza medie tehnică cu care se poate circula pe infrastructura feroviară la 68,86 km/h, în comparaţie cu viteza proiectată a reţelei de 86,30 km/h. Cu titlu de exemplu, viteza medie tehnică pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov este de 66,78 km/h, în timp ce viteza proiectată pe această distanţă este de 122,54 km/h (…) CFR SA a efectuat întreţinere, reparaţii şi reînnoiri într-un procent scăzut, fapt ce a condus la apariţia unui număr mare de restricţii de viteză, puncte periculoase şi închiderea unor linii, afectând astfel siguranţa feroviară şi implicit limitarea vitezei de circulaţie a trenurilor în raport cu viteza planificată”, se precizează în documentul, citat de Agerpres.ro.