Premierul Ludovic Orban a participat la evenimentul care a avut loc cu ocazia inaugurării tronsonului de conductă Craiova-Segarcea, aferent etapei I din conducta de transport Craiova-Segarcea-Calafat. Potrivit unui comunicat Transgaz, „ conducta Craiova-Segarcea va avea o lungime de 39,3 km și face parte din proiectul conductei de transport gaze naturale Craiova-Segarcea-Calafat, un proiect important pentru regiunea Olteniei și pentru economia românească.”
Tronsonul de conductă Craiova-Segarcea, aferent etapei I din conducta de transport Craiova-Segarcea-Calafat, va permite alimentarea cu gaze naturale a localităților Cârcea, Malu Mare, Ghindeni, Teasc, Calopăr și Segarcea. În acest mod, vor avea acces la rețeaua de gaze naturale aproximativ 25.000 de locuitori, 12 școli, 13 grădinițe, 1 spital și aproximativ 20 de cabinete medicale. Valoarea lucrărilor de investiție pentru conducta Craiova-Segarcea este de 33,7 milioane de lei, fără TVA.
Prezent la inaugurarea nouului tronson de conductă, premierul Ludovic Orban a spus că instituția pe care o conduce acordă prioritate absolută investițiilor, investițiilor în infrastructura de transporturi, infrastructura energetică, infrastructura de sănătate, infrastructura de comunicații, ca suport al dezvoltării economice a României.
„Guvernul pe care-l conduc acordă prioritate absolută investițiilor, investițiilor în infrastructura de transporturi, infrastructura energetică, infrastructura de sănătate, infrastructura de comunicații, ca suport al dezvoltării economice a României”, a spus Ludovic Orban.
https://www.facebook.com/guv.ro/videos/300181328066068/
Potrivit lui Orban, conducta este o investiție făcută în totalitate de statul român. De asemenea, acesta a vorbit și despre următoarele investiții pe care statul urmează să le finalizeze în acest an.
„Este o investiție făcută de statul român, prin intermediul unei companii a statului român, o investiție care a fost finanțată de noi și care urmărește să ofere locuitorilor o sursă alternativă de alimentare cu gaz natural. 2 De asemenea, în cursul acestui an, pe lângă acest prim tronson al conductei de transport a gazului natural Craiova-Segarcea, vor fi finalizate investițiile pe un proiect extrem de important pentru România, și anume gazoductul BRUA, care trebuie să facă legătura între Baumgarten din Austria și conducta TAP, Coridorul Sudic, care este aprovizionat cu gaze din Azerbaidjan. Acest obiectiv de investiții este extrem de important. De asemenea, în cursul acestui an urmează să fie finalizată licitația pentru realizarea gazoductului între Podișor și Tuzla. Obiectivele acestui gazoduct, care reprezintă o investiție extrem de importantă este de a asigura conectarea la BRUA, la rețeaua de transport națională și, evident, la sistemul european de transport al gazelor naturale, a gazului natural care urmează să fie extras off-shore din zăcămintele de la Marea Neagră”, a spus premierul.
Potrivit lui Ion Sterian, directorul Transgaz, s-au alocat sume pentru ca în viitor, toți cetățenii români să aibă posibilitatea racordării la rețeaua de gaze naturale.
“Am tratat, tratăm și vom trata fiecare investiție cu maximum de seriozitate, responsabilitate și implicare. Ne-am luat și ne vom lua în serios misiunea de a dezvolta Sistemul Național de Transport, pentru a permite conectarea la rețeaua de gaze naturale a comunităților locale, crescând astfel calitatea vieții locuitorilor și permitând dezvoltarea economică. Este un angajament ferm la nivelul Transgaz de a contribui la racordarea comunităților locale la rețeaua de gaze naturale. În acest sens, au fost bugetate sume importante de bani pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii gaziere, în scopul extinderii, dezvoltării SNT și asigurării posibilității racordării la SNT a tuturor localităților din România, în conformitate cu prevederile Legii nr. 123/2012 și cele ale Ordinului ANRE nr. 82/2017.”, a spus Ion Sterian, directorul Transgaz.
Gazoductul BRUA, un proiect TRANSGAZ de importanță majoră care va diminua dependența României de gazul rusesc
Gazoductul BRUA, proiect TRANSGAZ cofinanțat de Uniunea Europeană, are o importanță majoră, iar România nu va mai putea fi ocolită de tranzitul de gaze din regiune, transmit analiștii. Totuși, acest proiect de anvergură a întâmpinat și întâmpină ”obstacole”, motiv pentru care Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) și Federația Sindicatelor ”Gaz-România” precizează că BRUA este, în ultimă instanță, un pas esențial în dezvoltarea pieței românești de gaze naturale.
Gazoductul BRUA este un proiect inițiat de Transgaz care vizează diversificarea rutelor de transport de gaze naturale și reprezintă o investiție care va diminua dependența României de gazul rusesc. Discutăm despre un proiect de interes comunitar finanțat de Comisia Europeană cu un grant nerambursabil de 179,3 milioane euro.
Gazoductul nu va fi construit numai pentru gazele din Marea Neagră, ci are în vedere și interconectarea statelor, diversificarea surselor și rutelor de transport de gaze naturale din regiunea Mării Caspice către Europa Centrală, dar şi de la terminalele LNG din nordul Greciei, Revithoussa și din terminalul plutitor de la Alexandropolis.